Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple påstås lägga 8 miljarder på 10 nya serier nästa år


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten

3113111494.jpg

Apples satsning på egenproducerad tv dundrar vidare. Enligt Wall Street Journal och Bloomberg planeras tio nya serier till en budget om åtta miljarder kronor.

 

Läs hela nyheten här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...å en femhundring på att utveckla en ny MacMini. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kostar det att göra en Bond film det är väl samma summor eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska bli otroligt spännande att följa det här content-kriget. Som vi kunde läsa förra veckan ska ju Disney starta egen streamingtjänst. Netflix ska storstatsa. Spotify har omförhandlat avtalen med de tre stora skivbolagen - Sony, Universal, Warner (det fanns en tid när det var the big five och även BMG och EMI fick plats). Det jag hoppas händer är att de befintliga företagen höjer priset istället för att jag som konsument ska tvingas välja mellan en massa olika tjänster för att få det jag vill ha och också behöva ha en högre månadskostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är att skita i alla serier som tillverkas bara för att du ska vilja betala deras priser. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är att skita i alla serier som tillverkas bara för att du ska vilja betala deras priser. :totaltgalen:

Att strunta i dem verkar ju trist. Inte sant? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att strunta i dem verkar ju trist. Inte sant? :D

 

Det man inte har sett saknar man ju inte. Det är väl mer uppenbart än någonsin att man skapar ENBART för att rycka stålar av dig, inte för att man har en berättelse att berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det man inte har sett saknar man ju inte.

Har du läst boken Nextopia ( http://www.adlibris.com/se/bok/nextopia-livet-lyckan-och-pengarna-i-forvantningssamhallet-9789197836807 )? Om man nu tror på vad Micke skriver så spelar det ingen roll om man inte vet (eller har sett) nästa grej, man vill ha det iallafall.

 

 

 

Det är väl mer uppenbart än någonsin att man skapar ENBART för att rycka stålar av dig, inte för att man har en berättelse att berätta.

Vilken sida har käre Axelman vaknat på idag månne? ;) Det finns massor av serier som har en riktigt bra story. Ska jag ge exempel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilken sida har käre Axelman vaknat på idag månne? ;) Det finns massor av serier som har en riktigt bra story. Ska jag ge exempel?

 

Jag har vaknat på rätt sida. Dvs sägaemot-sidan. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst boken Nextopia ( http://www.adlibris.com/se/bok/nextopia-livet-lyckan-och-pengarna-i-forvantningssamhallet-9789197836807 )? Om man nu tror på vad Micke skriver så spelar det ingen roll om man inte vet (eller har sett) nästa grej, man vill ha det iallafall.

 

Men då får man växa upp och ta kontrollen över sitt liv och inte bara springa efter allt som det viftas med. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har vaknat på rätt sida. Dvs sägaemot-sidan. :hihihi:

Ah, jag förstår. ;)

 

 

Men då får man växa upp och ta kontrollen över sitt liv och inte bara springa efter allt som det viftas med. ;)

Vad är kontroll? Är det att aktivt INTE välja något? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar lite typ:

 

attachicon.gifoneofthosedays.jpg

 

:D

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dröm som lär aldrig hända är att allt material i iTunes Store blir valbart att betala för att streama såsom Netflix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dröm som lär aldrig hända är att allt material i iTunes Store blir valbart att betala för att streama såsom Netflix.

Man ska aldrig säga aldrig. Adobe har ju en prenumerationstjänst för sina program. Ja, det är naturligtvis en begränsning till deras egna program, men jag tror vi hade det där mindesetet igen - måste vi äga saker? Jag behöver inte det så länge jag vet att för X kr i månaden har jag tillgång till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och på ämnet Apple satsar på content:

 

Nyhetsbyrån Bloomberg rapporterar att Apple och den amerikanska telekom-operatören Comcast diskuterar ett samarbete med flera amerikanska filmbolag. Samarbetet skulle enligt Bloomberg innebära att de inblandade parterna ska skapa en streamingtjänst som ska visa filmer två till sex veckor efter det att de har haft premiär på biograferna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...