Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera från iPhone till Bilder


daboo

Rekommendera Poster

Jag försöker importera filmer från min iPhone 6 till Bilder. Många filmer och bilder har gått att importera, men många fick det här felmeddelandet som i bilden. Efter ihärdiga försök så har de flesta gått att importera, men 13 filmfiler ger sig inte. De är över lag ganska långa, 2-8minuter men flera andra filmer med den längden har gått att importera. Någon som vet hur man kan lura in de i datorn?

 

 

post-39622-0-75689300-1502141087_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla på imagecapturecore 9937 så får du förslag på åtgärder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan du importera direkt bara till datorn och sedan se om det är något fel på själva filen eller filerna. Har något gratisprogram som heter iPhone Explorer som gör detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade googlat och testat nåt men inte hittat nån logik och inget verkade funka mer än random. Provade lite mer ikväll och hittade fortfarande inte någon logik. Ibland fick jag även fel 9912. Men jag startade om Bilder, iPhone och dator om vartannat och ibland fungerade nån fil och efter ett par timmar så hade jag fått över alla. Och det helt utan att jag hittade nån logik i när det funkade och inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa "Bildinsamling". Borde finnas i din verktygsmapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter det in English ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Image Capture, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra bildvisar program måste visa filnamn och listor och möjligheter att sortera i lista vilket inte finns i Photos. Det ska också gå att enkelt importera från olika biblioter, t ex från iPhotos osv

Den ska visa jämförelser av två bilder sida vid sida. Den ska hitta dubletter osv

Inget av detta inns i Photos

Jag söker ett tredjepartsprogram

Photos är alltför primitiv

Andra problem jag stött på med den:

Det tar på tok för lång tid att exportera och importera till t ex Pictures mappen

 

Det finns många problem med Photos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra bildvisar program måste visa filnamn och listor och möjligheter att sortera i lista vilket inte finns i Photos. Det ska också gå att enkelt importera från olika biblioter, t ex från iPhotos osv

Den ska visa jämförelser av två bilder sida vid sida. Den ska hitta dubletter osv

Inget av detta inns i Photos

Jag söker ett tredjepartsprogram

Photos är alltför primitiv

 

Varför måste det visa filnamn? Och vadå för listor? Du kan ju lägga in bilder i album och sortera som du vill. Bilder/Photos kan ju importera från iPhoto. Jag flyttade själv över mitt bibliotek från iPhoto till Bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste alltså först skapa album för att kunna sortera

Och då har du bara 3 sorteringskriterier. oldest first, newest first, by name

Du kan inte sortera på storlek elle taggar osv.

Inte nöjd.

Jag importerat iPhoto biblioteket och så har den sorterat sig automatiskt på iPhoto Events på en massa album som jag inte fattar hur den har hittat på och varför de heter så osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste alltså först skapa album för att kunna sortera

Och då har du bara 3 sorteringskriterier. oldest first, newest first, by name

Du kan inte sortera på storlek elle taggar osv.

Inte nöjd.

Du kan dra och släppa bilderna för att få dem i vilken ordning du vill.

Det låter mer som att du behöver något slags proffssystem för att kunna göra det du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att ordna bilderna manuellt, i vilken ordning som helst men om det är tusentals bilder kan du inte göra så. Hur sorterar du på Storek ? hur filtrerar du ut bilder utan taggar ?
Det finns bara tre sorteringsnycklar i en album: Oldest First, Newest First, Title

Det låter som ett skämt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du tusentals bilder i Album?

Man skapar Album med ett överskådligt antal bilder.

 

Du söker efter funktioner som inte finns och finns dom inte får du antingen leva med det eller söka dig till andra program som gör det du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att ordna bilderna manuellt, i vilken ordning som helst men om det är tusentals bilder kan du inte göra så. Hur sorterar du på Storek ? hur filtrerar du ut bilder utan taggar ?

Det finns bara tre sorteringsnycklar i en album: Oldest First, Newest First, Title

Det låter som ett skämt....

 

Jag har inget behov av att sortera bilder efter storlek. Varför behöver du göra det?

 

Här hittar du info om hur du kan hitta bilder utan nyckelord:

https://discussions.apple.com/docs/DOC-10291

 

Här finns lite blandade script som du säkert kan ha användning för: http://www.oldtoadstutorials.net/No.P01.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sorterar på storlek eftersom en del bilder kan vara alltför stor medan andra för små och då är det svag kvalitet. Är bilden 10 Mb så måste jag på något minska ner det till 1 eller 2 Mb. Jag vill inte ha större bilder, som bara tar plats och tar längre tid att hantera.

Också om jag manuellt söker efter dubletter måste jag ordna i storlek.

 

Det är märkligt att iPhoto hade funktionen med No Keyword men att Photos inte har det.
De gör ofta så på Apple: de tar bort bra funktioner och kommer med skräp.

Är Photos bättre än iPhoto ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

j

Är Photos bättre än iPhoto ??

 

 

Mycket bättre. Bättre på att hantera större bibliotek.iPhoto hade en tendens att bli segt för vissa användare med stora bibliotek.

 

Misstänker att iPhoto inte klarade av Live-Photo bilder eller att identifiera vad bilderna föreställer. tex du kan söka efter "Träd" och då ska alla bilder som innehåller ett träd visas.

Krävdes säkert en stor förändring av koden i iPhoto och då var det "enklare" att skapa ett nytt program.

Är det perfekt? Inte på långa vägar. Uppfyller det mångas krav på funktioner? Absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...