Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 5K 2017 med SSD visar S.M.A.R.T.-status visar stöds ej


Hugeman

Rekommendera Poster

Har en ny iMac 5K2017 med 512 GB SSD. Går jag in i Skivverktyg eller Systemrapport så visar SSD:n att S.M.A.R.T.-status ej stöds. Ser det ut så på era med som köpt en iMac 2017 med SSD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en ny iMac 5K2017 med 512 GB SSD. Går jag in i Skivverktyg eller Systemrapport så visar SSD:n att S.M.A.R.T.-status ej stöds. Ser det ut så på era med som köpt en iMac 2017 med SSD?

Du får nog hitta en 3-part app för det

jag använder den här för El Capitan

http://download.cnet.com/SMART-Utility/3000-2248_4-146625.html

post-38181-0-27259300-1499685454_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en ny iMac 5K2017 med 512 GB SSD. Går jag in i Skivverktyg eller Systemrapport så visar SSD:n att S.M.A.R.T.-status ej stöds. Ser det ut så på era med som köpt en iMac 2017 med SSD?

Du kanske hämtar Info från partitionen i Skivverktyg? Klicka i stället på disken och hämta sedan Info. Vore bra om du postar de uppgifterna liksom från Systeminformation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske hämtar Info från partitionen i Skivverktyg? Klicka i stället på disken och hämta sedan Info. Vore bra om du postar de uppgifterna liksom från Systeminformation.

 

 

Jag hämtar infon från disken. Hade kunnat visa bild om jag bara förstått hur jag laddade upp en bild :galetglad:

 

Men det är nog som hellstens säger att S.M.A.R.T. inte stöds för NVME i Sierra heller. Men det hade varit kul om någon mer med nya iMacen kunde verifierat detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtar infon från disken. Hade kunnat visa bild om jag bara förstått hur jag laddade upp en bild :galetglad:

 

Men det är nog som hellstens säger att S.M.A.R.T. inte stöds för NVME i Sierra heller. Men det hade varit kul om någon mer med nya iMacen kunde verifierat detta.

Okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade kunnat visa bild om jag bara förstått hur jag laddade upp en bild

 

 

Klicka på "Använd fullständig redigerare" nere till höger (när du skriver ditt inlägg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på "Använd fullständig redigerare" nere till höger (när du skriver ditt inlägg).

 

 

Tackar =)

 

Här kommer min bild:

 

post-11631-0-88673900-1499776172_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Macintosh HD.

 

 

Där finns inte SMART med som alternativ. Trycker jag på i så står det likadant att SMART inte stöds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns inte SMART med som alternativ. Trycker jag på i så står det likadant att SMART inte stöds.

Då så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...