Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installeraren svarar inte, hjälp sökes


enannan11

Rekommendera Poster

Hej

jag har en Mac Pro Retina. Den har fungerat lysande ett bra tag. Men nu när jag ska installera Office paketet svarar inte installeraren. Det spelar ingen roll vad jag försöker installera. Oavsett om det kommer från ett usb, cd eller är nerladdat. Har försökt att ändra i säkerhet och integritet att den ska godkänna program från andra enheter som jag vill installera ifrån men när jag trycker på låset hamnar jag i att den autensierar men sen händer ingenting.. Håller på att bli tokig! Hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag har en Mac Pro Retina. Den har fungerat lysande ett bra tag. Men nu när jag ska installera Office paketet svarar inte installeraren. Det spelar ingen roll vad jag försöker installera. Oavsett om det kommer från ett usb, cd eller är nerladdat. Har försökt att ändra i säkerhet och integritet att den ska godkänna program från andra enheter som jag vill installera ifrån men när jag trycker på låset hamnar jag i att den autensierar men sen händer ingenting.. Håller på att bli tokig! Hjälp!!

Vad är det för ett ”Officepaket”? Är det legitim programvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för ett ”Officepaket”? Är det legitim programvara?

japp

Samma paket som för PC men anpassat för Mac.. Men det spelar ingen roll vad jag försöker att installera.. den fastnar och blir badboll och efter ett tag så får jag en pop upp om att installeraren inte svarar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp

Samma paket som för PC men anpassat för Mac.. Men det spelar ingen roll vad jag försöker att installera.. den fastnar och blir badboll och efter ett tag så får jag en pop upp om att installeraren inte svarar

Okej, men vilket Officepaket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör ju ingen skillnad. Installeraren installerar inte något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Gissar att han vill utgivaren, tex om det är Microsoft Office for Mac eller vad det nu heter och vill veta årtal, tex Office for Mac 2008, eller om det är 2011.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är då a) Vilket operativsystem i datorn och B) vilken version av Officepaketet. Olika versioner av Office fungerar olika på olika Mac operativsystem. Och de olika versionerna har olika installerare.

 

Är det Office 2004, 2008, 2011 eller 2016?

Om du kör Mac OS Sierra så är Office 2016 helt klart att rekommendera för bäst funktion.

 

Har du använt Office tidigare på datorn? Nu brukar det inte vara något problem i sig med två Office-paket så men för säkerhets skull kan det vara bra att avinstallera det gamla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är då a) Vilket operativsystem i datorn och B) vilken version av Officepaketet. Olika versioner av Office fungerar olika på olika Mac operativsystem. Och de olika versionerna har olika installerare.

 

Är det Office 2004, 2008, 2011 eller 2016?

Om du kör Mac OS Sierra så är Office 2016 helt klart att rekommendera för bäst funktion.

 

Har du använt Office tidigare på datorn? Nu brukar det inte vara något problem i sig med två Office-paket så men för säkerhets skull kan det vara bra att avinstallera det gamla har inte kört office tidigare. kör Yosmite 10.10.5... tror inte har just med programvaran att göra utan mer med installeraren att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

TRor inte att det har just med officepaketets version att göra.. det spelar ingen roll om jag försöker installera något annat program so jag vet har funkat med datorn tidigare. har 8 gig kvar på hårddisken och kör Yosmite 10.10.5

Tror att det mera är själva installeraren som strular. Tar gärna emot tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

TRor inte att det har just med officepaketets version att göra.. det spelar ingen roll om jag försöker installera något annat program so jag vet har funkat med datorn tidigare. har 8 gig kvar på hårddisken och kör Yosmite 10.10.5

Tror att det mera är själva installeraren som strular. Tar gärna emot tips

Du har för lite utrymme på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har 8 gig kvar på hårddisken

 

Du har för lite utrymme på hårddisken.

Precis så är det.

Du kan nog frigöra litet grann genom att göra en säker start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej... Testar att lyfta över lite material på mina backnings hårdiskar

och sen en säker start?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...