Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför stängs VMware Fusion av?


MarreH

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag kör VMware Fusion 7.1 Pro och har kört det sedan version 4. Mycket nöjd överlag.

 

Men en sak retar mig, som jag inte förstår:

När jag kommer tillbaka till datorn efter en stunds passivitet, så har Fusion stängts ner för att "...en aktivitet hos värden krävde det" (typ).

Detta gör mig mycket förbryllad, eftersom jag satt Strömspararen på att aldrig stänga av skärm eller hårddisk, utan endast starta skärmsläckare. Skärmsläckaren står på 10 min.

 

 

 

Uppenbarligen finns det något annat som kräver avstängning, som jag inte kan hitta!

 

Kan någon hjälpa mig?

 

mvh

/Martin

post-73254-0-98816200-1441474097_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Jag kör VMware Fusion 7.1 Pro och har kört det sedan version 4. Mycket nöjd överlag.

 

Men en sak retar mig, som jag inte förstår:

När jag kommer tillbaka till datorn efter en stunds passivitet, så har Fusion stängts ner för att "...en aktivitet hos värden krävde det" (typ).

Detta gör mig mycket förbryllad, eftersom jag satt Strömspararen på att aldrig stänga av skärm eller hårddisk, utan endast starta skärmsläckare. Skärmsläckaren står på 10 min.

 

 

 

Uppenbarligen finns det något annat som kräver avstängning, som jag inte kan hitta!

 

Kan någon hjälpa mig?

 

mvh

/Martin

Provat stänga av skärmsläckaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte din version av VMWare, men jag kör med "Skärm i viloläge" efter 15 minuter och ingen skärmsläckare. Funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telly82:

Tack för tipset. Testade att stänga av skärmsläckaren, men det gjorde ingen skillnad, tyvärr.

 

 

post-73254-0-79457200-1441525174_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...