radiokex Postad 24 oktober, 2014 Share Postad 24 oktober, 2014 Hejhej! Jag tycker det är trevligt med lite förändring och är såklart sugen på att uppdatera min mac till OS X Yosemite men har stött på lite problem. När jag klickar på uppdatera (efter jag gått in i App Store) så kommer såklart rutan upp där jag ska logga in med mitt Apple-ID upp som vanligt. Men när jag skriver in mitt lösenord går det inte att starta uppdateringen. Det står helt enkelt Det gick inte att verifiera enheten eller datorn. Jag är 100% säker på att jag skriver in rätt lösenord så det kan inte vara problemet. Samma sak händer när jag försöker ladda ner en vanlig app eller uppdatera en av apparna jag har. Jag ser att det står kontakta kundtjänst men har inte gjort mer än att försökt hitta lösningen via Apples hemsida. Att på riktigt prata med en människa i kundtjänst ser jag som sista utvägen och hoppas på att någon här kan komma med råd innan jag går så långt. Är inget datorproffs så om du svarar så använd gärna ord jag kan förstå Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 24 oktober, 2014 Share Postad 24 oktober, 2014 Kommer du in med ditt Apple ID på nätet? Kommer du in på "Hantera ditt Apple ID"? Om det fungerar där, då vet vi att ditt Apple ID fungerar. https://appleid.apple.com/se/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
radiokex Postad 24 oktober, 2014 Författare Share Postad 24 oktober, 2014 Kommer du in med ditt Apple ID på nätet? Kommer du in på "Hantera ditt Apple ID"? https://appleid.apple.com/se/ Japp, där kommer jag in utan problem Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 24 oktober, 2014 Share Postad 24 oktober, 2014 Ok, då verkar det som att det är kommunikationen mellan datorn och App store som inte vill sig.. Har du samma Apple ID för iTunes store och kommer du in där på Macen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
radiokex Postad 24 oktober, 2014 Författare Share Postad 24 oktober, 2014 Ok, då verkar det som att det är kommunikationen mellan datorn och App store som inte vill sig.. Har du samma Apple ID för iTunes store och kommer du in där på Macen? Ja, jag har samma Apple ID på iTunes och kan logga in där utan något krångel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.