Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 6 Plus laggar vid textinmatning


MacHedda

Rekommendera Poster

Jag har mindre problem med lagg nu men det förekommer med jämna mellanrum. Har testat allt som tänkas kan men inget löser problemet...

 

Får väl hoppas att det kommer en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lämnat in min iPhone 6 till "justering av laggningen". Använder nu min iPhone 5. Idag har samma problem dykt upp på den!!!! Laggar hela tiden på Pages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hallo

 

Lätt att nå funka bara några dagsr sen var allt lagg tillbaka. Jag har varit stammis hos apple och de säger det är mjukvarurelaterat ???. Efter jag installera ios 8.1.1 så trodde man att allt skulle vara fixat men ack så fel man hade samma skit fortfarande tills jag installera nytt tangentbord swiftkey från appstore. Har inte haft någon lagg alls sedan dess efter snart en veckas användning. Trist dock att apple inte fixa detta i deras senaste patch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått en ny iPhone 6. Laggar bara lite och mer sällan än den gamla, vad nu detta kan bero på. Har nu förlikat mig med detta. Det är hursomhelst en trevlig telefon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått en ny iPhone 6. Laggar bara lite och mer sällan än den gamla, vad nu detta kan bero på. Har nu förlikat mig med detta. Det är hursomhelst en trevlig telefon!

Kan bero på att din nya 6a har en annan tillverkare av flashminnet

[url=http://macworld.idg.se/2.1038/1.593330/byte-av-flashminne-ska-fixa-fel-i-iphone-6-och-6-plus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade också samma problem. Provade att logga ut från iCloud och då försvann det. Sen körde jag igång det igen och testade att stänga av iCloud funktionerna en och en. Det visade sig att det var iCloud Drive som ställde till det för mig. När jag har det avstängt funkar det som det ska. Inget lagg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Min telefon är en vanlig Iphone 6, ingen Plus, och har haft precis de problem som beskrivitis ovan.

 

Stängde av Icloud Drive och min telefon beter sig äntligen normalt. Har iofs bara kört ett par minuter men det märks en avsevärd skillnad.

 

Vore det inte kul om det funkade med Iphone Drive påslaget också? Någon annan som upptäckt något, då denna tråd vilat ett slag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min telefon är en vanlig Iphone 6, ingen Plus, och har haft precis de problem som beskrivitis ovan.

 

Stängde av Icloud Drive och min telefon beter sig äntligen normalt. Har iofs bara kört ett par minuter men det märks en avsevärd skillnad.

 

Vore det inte kul om det funkade med Iphone Drive påslaget också? Någon annan som upptäckt något, då denna tråd vilat ett slag?

Jag har fortfarande kvar problemet på min iPhone 6 Plus, även efter att ha uppdaterat till iOS 8.2. Jag har inte provat att stänga av iCloud Drive, men det är ju inte vettigt att man ska behöva göra så.

 

Jag använder oftast tredjepartstangentbordet Swiftkey, och där finns inte detta problem. Tyvärr har det istället problemet att det kraschar ibland. Dessutom tvingas man till Apples tangentbord i vissa situationer av säkerhetsskäl (t.ex. för att logga in på bankappar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande samma problem med lagg i t ex Anteckningar, Pages och när jag ska fylla i användarnamn och lösenord på diverse sidor. Detta trots att det är min andra iPhone 6. Fick ju en ny av Media Markt efter att ha klagat på just detta. Hoppas någon kommer på vad som kan göras!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Gäst Enkel lösning på problemet
On 2014-10-10 at 9:24 PM, MacHedda said:

Har jätteproblem med att telefonen laggar vid textinmatning. Spelar ingen roll vilken App det är i. Samma fenomen hela tiden. Har nollställt tangentbordsordboken (fick det tipset på Apple community), stängt av förslag och stavningskontroll utan skillnad. Är det bara ominstallation som gäller?

Gammal tråd MEN jag vill ändå läggaett inlägg till en alternativ och mycket enkel lösning då jag drabbades av exakt samma problem  som första inlägget syftar till... och förutom det hakade sig mobilen (iphone6 men kan tänka mig att det kan drabba vilken iphone modell som helst) när som helst.. även började ringa upp av sig självibland när man höll på att skriva sms.. osv..

LÖSNINGEN i mitt fall va helt enkelt att stänga av den gamla mobilen!! 

Då jag synkade den gamla iphonen till itunes... pluggade in och körde över säkerhetskopian på den nya.. så körde ju båda telefonerna och synkade med samma konton och uppgifter... den gamla mobilen slogs inte av och lades in i en garderob.. där låg den och synkade och störde den nya!!

Lycka till....

/Padda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...