Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag hörs dåligt när jag pratar i min iPhone5s


ripe62

Rekommendera Poster

Jag har en ny iPhone 5s sen december. Alla klagar på att de hör mig dåligt och det är med både och utan skyddskal. Oftast går jag över till högtalartelefon och då är det inget problem med hur jag hörs.

Varit till Telia butik och fått svaret typ att det låter bra. Så just det samtalet jag hade med honom gick bra, ÄR miccen svajig i iPhone5s, är det ett kännt problem. Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem med samma lur. När jag kopplar in mitt öron-BT låter det bra. Funderar på att gå tillbaka till Apple Store och reklamera. Frågan är bara var problemet ligger. Min frus 5:a har samma problem och samma problemlösning. Funkar lite bättre då hon är utomhus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag Reklamerade min Förklarades att vissa Hörmoduler ( Högtalare ) skapar rundgång i modul chassi

 

? :superirriterad: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är ett känt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Då vet jag mer. Jag hade mina aningar om att det inte bara är jag som har problem med ljudet ut. De må nu förklara för mig att det är si eller så med "felet" men jag ger mig inte. Annars är jag hur nöjd som helst med luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är ett känt problem?

 

Ja det underlättar när du reklamerar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Då vet jag mer. Jag hade mina aningar om att det inte bara är jag som har problem med ljudet ut. De må nu förklara för mig att det är si eller så med "felet" men jag ger mig inte. Annars är jag hur nöjd som helst med luren.

 

Vänd dej dit du köpte luren Självklart & med tanke på vad dom kostar Så ska man kunna KRÄVA att kunna prata på dom :)

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blowfish_rules

Vet ej om detta är relaterat till ditt problem, men jag skriver ändå:

 

Jag använde tidigare ett BookBook fodral till min iPhone 5s. När jag pratade i telefonen och höll den mot örat vek jag fodralets framsida runt telefonen för att hålla den komfortabelt; detta funkade utmärkt för en iPhone4, där den extra mikrofonen (som ska reducera bakgrundsbrus) sitter på telefonens överkant - men på iPhone 5 sitter den vid kameran. När man täcker över denna kan ljudet från din telefon uppfattas 'burkigt'. Undgå därför fodral som du viker bak telefonen och som täcker extramikrofonen om du har en iPhone5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej om detta är relaterat till ditt problem, men jag skriver ändå:

 

Jag använde tidigare ett BookBook fodral till min iPhone 5s. När jag pratade i telefonen och höll den mot örat vek jag fodralets framsida runt telefonen för att hålla den komfortabelt; detta funkade utmärkt för en iPhone4, där den extra mikrofonen (som ska reducera bakgrundsbrus) sitter på telefonens överkant - men på iPhone 5 sitter den vid kameran. När man täcker över denna kan ljudet från din telefon uppfattas 'burkigt'. Undgå därför fodral som du viker bak telefonen och som täcker extramikrofonen om du har en iPhone5.

Skit! Det är det som är problemet. Både jag och min fru har BookBook. Tar vi av fodralet så försvinner det burkiga ljudet. Då låter det toppenbra.

Supertack för ditt inlägg. Allt är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit! Det är det som är problemet. Både jag och min fru har BookBook. Tar vi av fodralet så försvinner det burkiga ljudet. Då låter det toppenbra.

Supertack för ditt inlägg. Allt är löst.

 

He he :D

 

Tråd kanske borde klistras :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...