Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så står sig nya Mac mini


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Visst kan man uppgradera minstingmodellen. Varför skriver ni det, dessutom som ett särskilt minus i sammanvägningen? Här ett exempel på uppgradering till två hårddiskar, till och med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS ! Det går vist att byta HDD själv & även med Sata-Kabel från OWC sätta i dubbla HDDn eller 2st SSDn i Raid 0 mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man uppgradera minstingmodellen. Varför skriver ni det, dessutom som ett särskilt minus i sammanvägningen? Här ett exempel på uppgradering till två hårddiskar, till och med.

Det beror på hur man definierar "kan". Om man verkligen vill så kan man ju uppgradera vilken dator som helst. Men iFixits "uppgradering blåser dig på garantin, förutom att alla inte kan eller vill göra något sådant.

 

Men de menar säkert de uppgraderingar man kan beställa på Apple Store och för minsta modellen finns just ingenting. För den större kan du välja till hårddiskar och välja processor. (Ja, förutom RAM som du kan på båda).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska de skriva det.

 

 

 

Japp som det är skrivet nu är det vilseledande för dom som inte är teknik intresserade & har koll på Vad man kan göra ! stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska de skriva det.

 

 

Japp som det är skrivet nu är det vilseledande för dom som inte är teknik intresserade & har koll på Vad man kan göra ! stjarnsmall.gif

Det framgår i artikeln vad som avses, dvs uppgraderingar man kan beställa vid köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det framgår i artikeln vad som avses, dvs uppgraderingar man kan beställa vid köpet.

 

Det är nog Många som Inte har samma tolkning som du av följande text

Grundmodellen, för 5 795 kronor, kommer med en relativt fjuttig hårddisk på 500 gigabyte. Bortsett från internminnet finns det inget du kan uppgradera på den.

eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur läser du då? Jag hittar inget som specifikt anger det.

 

Edit: Med risk för att artikeln redigeras laddar jag upp den som zippad pdf som jag nyss läste den...

Detta stycke anger vilka uppgraderingar du kan beställa för den större modellen på Apple Store, med priser och allt, och att dessa inte finns för den mindre modellen:

"Grundmodellen, för 5 795 kronor, kommer med en relativt fjuttig hårddisk på 500 gigabyte. Bortsett från internminnet finns det inget du kan uppgradera på den. Den biffigare modellen, som går på 7 795 kronor, har också en hårddisk som standard även om den ligger på 1 terabyte. Till den kan du dock köpa till uppgraderingar, till exempel 256 gigabyte ssd (2 940 kronor) eller 1 terabyte Fusion Drive (2 450 kronor)."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta stycke anger vilka uppgraderingar du kan beställa för den större modellen på Apple Store, med priser och allt, och att dessa inte finns för den mindre modellen:

"Grundmodellen, för 5 795 kronor, kommer med en relativt fjuttig hårddisk på 500 gigabyte. Bortsett från internminnet finns det inget du kan uppgradera på den. Den biffigare modellen, som går på 7 795 kronor, har också en hårddisk som standard även om den ligger på 1 terabyte. Till den kan du dock köpa till uppgraderingar, till exempel 256 gigabyte ssd (2 940 kronor) eller 1 terabyte Fusion Drive (2 450 kronor)."

Käre vän, jag är själv journalist och tämligen språkbegåvad, och kan direkt säga att den formuleringen är klart otillräcklig. Jag läser det inte som du gör, inte DIF heller. Hade jag suttit som nattchef hade jag dock antagligen gått till skribenten och frågat vad denne menar. Men enbart på grund av mina egna datorkunskaper om minin, inte för att språket haltar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Käre vän, jag är själv journalist och tämligen språkbegåvad, och kan direkt säga att den formuleringen är klart otillräcklig. Jag läser det inte som du gör, inte DIF heller. Hade jag suttit som nattchef hade jag dock antagligen gått till skribenten och frågat vad denne menar. Men enbart på grund av mina egna datorkunskaper om minin, inte för att språket haltar.

Hela artikeln handlar ju om på vilket/vilka sätt man kan köpa en ny Mac Mini.

 

Den tar inte upp någon av alla oauktoriserade modifieringar man kan göra, som dessutom blåser garantin all världens väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela artikeln handlar ju om på vilket/vilka sätt man kan köpa en ny Mac Mini.

 

Den tar inte upp någon av alla oauktoriserade modifieringar man kan göra, som dessutom blåser garantin all världens väg.

Jag känner igen reaktionen hos många av de skribenter jag har talat med genom åren. Själv vill jag citera Alf Henrikson:

 

"Tusenden som vet mindre

men ock hundraden som kan mer

skall sitta och läsa i morgon

vad i afton du skriver ner.

Det skall du alltid betänka

att dina notiser ser

ej blott tusenden som vet mindre än du

men ock hundraden som kan mer."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela artikeln handlar ju om på vilket/vilka sätt man kan köpa en ny Mac Mini.

 

Den tar inte upp någon av alla oauktoriserade modifieringar man kan göra, som dessutom blåser garantin all världens väg.

 

Det där med Garantin värkar 8 av 10 Sk#ta i många vill ändå kunna göra Uppgraderingar som är pass lätta att en 12 åring klarar av dom !

 

 

 

Frågan var inte häller Garanti ärende Utan att dom flesta kanske oroade sej för att inte längre kunna göra uppgraderingar själva enligt texten !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen reaktionen hos många av de skribenter jag har talat med genom åren. Själv vill jag citera Alf Henrikson:

 

"Tusenden som vet mindre

men ock hundraden som kan mer

skall sitta och läsa i morgon

vad i afton du skriver ner.

Det skall du alltid betänka

att dina notiser ser

ej blott tusenden som vet mindre än du

men ock hundraden som kan mer."

 

 

yeahbaby.gifyeahbaby.gifyeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...