Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få Viaplay att fungera ihop med mobilt bredband?


mackie

Rekommendera Poster

Jag hjälper min svåger som vill se Premier Leauge-fotboll på sin TV men undrar lite vad han behöver. Jag tänkte att han skulle kunna se fotbollen med hjälp av en Apple TV och en iPhone och bara ladda ner Viaplay (alltså Viasats mobila lösning för att se film, tv och sport på en mobil enhet eller sin dator).

 

Min svåger har mobilt bredband via Telia och för att kunna använda AppleTV behöver man ju ett nätverk. Är det bara att gå och köpa en 3G-router vilken som helst eller behöver man ha någon särskild om det är Telia?

Hur funkar det sedan är det bara att koppla ihop sitt mobila bredband med routern och sen göra lite inställningar och sen ska det funka?

 

Någon som har erfarenhet av Viaplay om det funkar bra att kolla fotboll via sin iPhone?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara värt att avväga vad kostnaden blir jämfört med att skaffa digital-tv-abonnemang till tv:n istället, med Premier League eller Premier League HD beroende på vilken operatör som går att skaffa. Exempelvis, i en lägenhet kanske det finns digital kabel-tv via Comhem, Sappa, Tele 2 eller IPTV via Telia fiber, medan en villa kan fixa parabol med Viasat (eftersom jag antar att Premier League specifikt finns hos den leverantören).

 

Värt att tänka på: Mobilt bredband kommer antagligen (?) ge buffer och ganska dålig bildkvalitet beroende på förutsättningarna för kapacitet och sånt, samtidigt som det antagligen inte går att surfa samtidigt som personen tittar på Premier League. Sen är frågan om det är ett obegränsat mobilt bredband eller om det finns en datapott månadsvis? Månadsvis datapott begränsar ju hur mycket det går att titta på kanalen. När datapotten är slut kommer ju hastigheten att bli för låg för att det ska vara möjligt att se en sportsändning i acceptabel stabil kvalitet, visst?

 

Bara några tips på vägen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...