Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Se teveprogram från tv4Play från iphone/mac till teven via apple tv?


Frupralin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en iPhone 4, Macbook Air (inköpt augusti 2012) och en Apple Tv (inköpt augusti 2012).

 

Kan jag, på nåt sätt, spela upp teveprogram från t.ex. TV4Play i min telefon eller dator, och se det hela på min teveskärm? Kan jag använda Apple Tv till detta, eller krävs kabel? Hur gör man??

 

Nybörjare! *frustrerad*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV4 och Kanal 5 har egna Play-appar du kan ladda ner och sedan strömma till din Apple TV via Airplay som du säkert hört om. Detsamma gäller Svt men då räcker det med att gå in i webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV4 och Kanal 5 har egna Play-appar du kan ladda ner och sedan strömma till din Apple TV via Airplay som du säkert hört om. Detsamma gäller Svt men då räcker det med att gå in i webbläsaren.

 

Tack för svar! :) Jag lyckas med tv4 men då jag provar med kanal 5's app så hör jag ljudet i teven (en symbol med noter visas i apple tv) men ingen bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag söker runt verkar det som att man bara får med Airplay om man köper Kanal 5 premium. Annars kan du ju alltid använda skärmbildsdubblering om du är sugen på att koppla in en sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaaaa, det förklarar saken..... *bah*....

 

Hur gör jag med min MacBook Air om jag vill kolla TV 4 Play på teven? Jag är sjukt ivrig att få allt att funka och att testa nya grejer, men är samtidigt beklagligt oteknisk... *skäms*.. Tack för att ni tar er tid! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaaaa, det förklarar saken..... *bah*....

 

Hur gör jag med min MacBook Air om jag vill kolla TV 4 Play på teven? Jag är sjukt ivrig att få allt att funka och att testa nya grejer, men är samtidigt beklagligt oteknisk... *skäms*.. Tack för att ni tar er tid! :)

 

Det gör du också enklast med Airplay och skärmbildsdubblering. Läs mer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser att ....

Mountain Lion automatically detects when an Apple TV is in range. .....

... har kollat att min dator och apple tv är uppkopplade mot mitt hemmawifi, men ändå dyker ingen apple tv-ikon upp i övre "listen"? Har jag en för gammal dator? Hur ser jag när den är tillverkad? *börjar bli grinig*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...