Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kalender visar fel födelsedag


Lias08

Rekommendera Poster

Jag har grattat folk fel eftersom Kalander visar en dag innan och ibland vecka innan någon fyller år.

Hur löser man detta? Pinsamt varje gång man har fel haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har samma fel. varje gång jag stänger av kalendern så dyker den straxt upp igen. vet inte hur man löser det tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kalendern synkad med Macen? Är det rätt datum på Macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla inställningen för tidszoner.

Är det en iCloud kalender eller en GMail kalender?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, hur ändrar man / justerar kalender på macen?

 

Gmail Kalander är det på min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GMail kalender är ju inte den inbyggda kalendern. Det skrev du inget om.

 

I alla fall: GMail är ju webb-baserad. Är kalendern rätt på webben? Alltså i en vanlig webbläsare på en vanlig dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kalendern synkad med Macen? Är det rätt datum på Macen?

 

 

jag synkar min kalender med macen men har inte födelsedagar aktiverat i ical på macen (då borde den hållas avaktiverad även i telefonen).

 

för mig är det en kalender med ett litet födelsedagspaket framför i iphoneinställningarna....under rubriken Annat. Hur ser man om detta är gmailkalendern? jag har inte ställt in att använda mig av nån googlekalender iaf....kör min gmail i mail på telefonen, tar den automagiskt med kalendern då oxå?

 

 

för mig handlar det inte om dagar, utan mer om veckor och månader som den visar fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag synkar min kalender med macen men har inte födelsedagar aktiverat i ical på macen (då borde den hållas avaktiverad även i telefonen).

 

för mig är det en kalender med ett litet födelsedagspaket framför i iphoneinställningarna....under rubriken Annat. Hur ser man om detta är gmailkalendern? jag har inte ställt in att använda mig av nån googlekalender iaf....kör min gmail i mail på telefonen, tar den automagiskt med kalendern då oxå?

 

 

för mig handlar det inte om dagar, utan mer om veckor och månader som den visar fel.

 

Om du har födelsedagen inlagd i ett fält för födelsedag under personen i Kontakter. Visas fel datum för födelsedagen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har födelsedagen inlagd i ett fält för födelsedag under personen i Kontakter. Visas fel datum för födelsedagen då?

 

 

Vissa syns, andra inte. En del har fått ändrat datum sedan jag skrev in datumen en gång i tiden. Jag tycker den känns väldigt instabil den där kalendern. Nåja de är avstängda igen nu både på telefon och i ical. Får hoppas de håller sig så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa syns, andra inte. En del har fått ändrat datum sedan jag skrev in datumen en gång i tiden. Jag tycker den känns väldigt instabil den där kalendern. Nåja de är avstängda igen nu både på telefon och i ical. Får hoppas de håller sig så.

 

Har du använt True Caller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör iCloud-kalendern mellan Mac och iPhone och det fungerar helt utan problem för mig.

Det kan bli strul med synken mot Gmail-kalender, jag minns att MacWorld har publicerat guider hur man ställer in det ordentligt på Mac och iPhone. Gmail kör inte riktigt samma som iPhone/Mac-kalendern gör, de kör lite annorlunda och därför måste man specialtrixa med dem för att de ska fungera bra. Jag har inte det själv så jag har inte lagt hur man gör på minnet, men MacWorld har guider om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...