Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priser på iPhone 5


Dia2

Rekommendera Poster

Gick förbi Aircall butiken i Malmö igår och fick lite priser för iPhone 5 16GB

 

Tele2 Fast Pris 445:- i 24 månader

 

Telenor 499:- ring för 399:- fri surf och 3000 sms i 24 mån

 

Dem ska dessutom vara olåsta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder 24 månader om de är olåsta?

 

abonnemanget är bundet är 24 månader, men du kan ha andra simkort i telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då är telefonen bunden till operatören i 24 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då är telefonen bunden till operatören i 24 månader.

 

Telefonen är inte bunden men abonnemanget är bundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder 24 månader om de är olåsta?

Det betyder att du måste betala på abonnemanget i 24 månader.

Du är fri att använda abonnemanget i vilken telefon som helst.

Du är fri att använda telefonen till vilket abonnemang som helst (även hos annan operatör).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1347953080[/url]' post='1570240']

Du är fri att använda telefonen till vilket abonnemang som helst (även hos annan operatör).

 

nej. Jag har ett bundet abonemang hos Telia på 24 månader och jag kan inte använda min telefon till en annan operatör. Den är bunden till Telia men jag kan använda andra sim-kort från Telia. Men aldrig andra operatörers simkort under mina 24 månader. Sedan måste jag låsa upp den hos Telia för en summa om jag vill använda den hos en annan operatör.

Jag tyckte TS hade lite fel i början när han skrev att telefonen inte var bunden i 24 månader utan att det var abonnemanget som var det. Därför frågade jag vad 24 månader var för något. Men jag vill påstå att det är båda två som är låsta. Inte öppna som TS skrev att telefonen var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej. Jag har ett bundet abonemang hos Telia på 24 månader och jag kan inte använda min telefon till en annan operatör. Den är bunden till Telia men jag kan använda andra sim-kort från Telia. Men aldrig andra operatörers simkort under mina 24 månader. Sedan måste jag låsa upp den hos Telia för en summa om jag vill använda den hos en annan operatör.

Jag tyckte TS hade lite fel i början när han skrev att telefonen inte var bunden i 24 månader utan att det var abonnemanget som var det. Därför frågade jag vad 24 månader var för något. Men jag vill påstå att det är båda två som är låsta. Inte öppna som TS skrev att telefonen var.

 

Det du pratar om är när telefonen är låst, då kan du inte använda simkort från andra operatörer. Men om telefonen är olåst så kan du använda andra simkort oavsett om du har ett abonnemang med bindningstid eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen kan såklart vara olåst fast abonnemanget är bundet. Inte så vanligt, men det kanske kommer mer och mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1347954790[/url]' post='1570248']

Telefonen kan såklart vara olåst fast abonnemanget är bundet. Inte så vanligt, men det kanske kommer mer och mer.

 

Okej. Helt nytt för mig. Jag har aldrig hört att operatören ger dig en telefon som är olåst och binder dig bara till abonnemanget. Men är det så så är det så. Man lär sig alltid något nytt. Pass från mig isf.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt ovanligt att operatörer säljer olåsta, däremot om man köper från vanliga butiker som mediamarkt eller andra återförsäljare så kan man få dem olåsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur Mediamarkt, Elgiganten, Siba m.m gjorde förra året när iPhone 4S släpptes? Hade dom nattöppet? Och hur låg priserna i jämförelse med Apple store?

 

Mvh Olof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem hade iallafall nattöppet för iPad, minns dock inte hur det var med iPhone 4S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just att Webhallen har lagt ut iPhone 5 nu.

 

"44 dagar kvar" :)

 

Priser från 6.990,-

 

http://www.webhallen...apple_iphone_5/

 

Fan det var inte billigt, och 44 dagar ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du pratar om är när telefonen är låst, då kan du inte använda simkort från andra operatörer. Men om telefonen är olåst så kan du använda andra simkort oavsett om du har ett abonnemang med bindningstid eller inte.

 

Vilken frihet: Kunna betala för två abonnemang om jag vill.

 

Nej tack.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken frihet: Kunna betala för två abonnemang om jag vill.

 

Nej tack.

 

 

/ Kiwi

 

 

Är det ända anledningen enligt dig för att ha en olåst telefon?

Du kan ju te.x använda telefonen vid resa, sen är du ju inte tvungen till att teckna annat abonnemang du kan köra kontantkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan använda min låsta iPhone vid resa. Gjorde det senast i Portugal. Surfade på Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan använda min låsta iPhone vid resa. Gjorde det senast i Portugal. Surfade på Telia.

 

Jo men då är det väl inte så billigt, skulle kanske varit billigare med ett portugisiskt kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Helt nytt för mig. Jag har aldrig hört att operatören ger dig en telefon som är olåst och binder dig bara till abonnemanget. Men är det så så är det så. Man lär sig alltid något nytt. Pass från mig isf.

Min iphone är den första lur jag köpt som varit bunden. Det gör ju att man kan sänka priset lite luren eftersom den är mer låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iphone är den första lur jag köpt som varit bunden. Det gör ju att man kan sänka priset lite luren eftersom den är mer låst.

 

Samma här. Jag betalade bara 1200:- för min 4S, så jag kan ta att det kostar lite extra då jag åker utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ända anledningen enligt dig för att ha en olåst telefon?

Du kan ju te.x använda telefonen vid resa, sen är du ju inte tvungen till att teckna annat abonnemang du kan köra kontantkort.

 

Jag har ingen större nytta av en "olåst" telefon om det ändå hänger med ett abonnemang på 24 månader som jag måste betala. Visst, jag kan använda andra kort och andra abonnemang, men likväl har jag en summa varje månad i två år som måste betalas - för något som jag inte använder.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...