Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Orange lampan blinkar på min skrivare Canon1550


Gäst baconatte

Rekommendera Poster

Gäst baconatte

Har fått de ökända sju orangea blinkningarna på min Canon skrivare. Vajsing med skrivarhuvud eller färgpatroner. Har gjort rent printerhuvud med alkohol (96 !!) och gjort sk återställning. Men inget hjälper. Är det dags för skrivaren att fara till himmelen eller finns det ngt mer. Funderar på att chansa och köpa nya färgpatroner eller helt enkelt köpa en ny. tips och råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips för återställning av i550:

 

Hi all, try this. It is the reset for the waste ink error (7 flashes)

 

1) With the printer power OFF, while pressing the Resume button, press the Power button. (Do not release the

power button.)

2) While pressing the Power button, release the Resume button, press the Resume button again twice, and then

release the Resume button and Power button.

3) The green indicator flashes during initialization.

When the indicator stops flashing and remains on, press the Resume button 4 times to clear waste ink message.

(The indicator toggles between orange and green each time the Resume button is pressed.)

4) Next, press the Power button, and the green indicator will light, and the function will be executed.

5) Turn off the printer then back on and error should clear.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst baconatte

jovisst i kanske blev en etta. Nu har jag kört ytterligare en rengöring oxå av färgpatronerna. Men börjar lura på om det inte är ngt mjukvarustrul eftersom den anges som overksam och jag även fått meddelande kan ej överföra data när jag försöker göra en självtest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jovisst i kanske blev en etta. Nu har jag kört ytterligare en rengöring oxå av färgpatronerna. Men börjar lura på om det inte är ngt mjukvarustrul eftersom den anges som overksam och jag även fått meddelande kan ej överföra data när jag försöker göra en självtest.

 

Prova återställningen jag nämde ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst baconatte

Hr gjort det X antal gånger. Kommer bara till steg 2 och lampjäveln blinkar och blinkar orange den lyser inte med ngt fast grönt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter snarlikt problemen vi nyligen hade med vår Canon Pixma iP 4500. Den fick sluta på återvinningen och i stället blev det en Pixma iX 6550, som skriver A3+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...