Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmlås vid samtal, barnen lägger på!


Leenutz

Rekommendera Poster

Jag har problem med att min dotter 2år lägger på varje gång hon pratar i min iphone! Finns det något skärmlås eller annan lösning på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1346012612[/url]' post='1564834']

Jag har problem med att min dotter 2år lägger på varje gång hon pratar i min iphone! Finns det något skärmlås eller annan lösning på problemet?

 

Så fort man sätter telen vid örat så ska ju skärmen slockna och "skärmlåset" går igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet trick är att vid samtal tryck på hemknappen, då blir det betydligt svårare att lägga på av misstag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihi, ja de är verkligen som målsökande robotar på den där röda knappen i den åldern! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

På engelska heter sensorn som ska släcka skärmen när telefonen är vid örat "proximity sensor"

Finns en hel del svar om det om du googlar.

 

Ofta uppkommer felet på tex 3gs om nån ovan har tagit isär telefonen och skadat flatkabeln eller kontakt nr3.

 

Liksaså om glaset har blivit bytt så har en del pirat-tillverkade glas inte rätt känslighet vid de "hål" som apples original fast det finns en uppsjö av möjliga fel.

 

Hoppas du finner svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När min dotter pratar i luren använder vi alltid högtalar funktion! Det är då hon pillar och trycker!

Jag söker en app som låser skärmen och där man låser upp genom att tex. Trycker på on/off knappen eller någon annan knapp. Men detta verkar inte finnas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funktionen finns redan i iphone men är kanske inte jättesmidig.

Gå in i inställningar-allmänt-hjälpmedel och aktivera AssistiveTouch.

 

Då får du en vit ruta som du trycker på och väljer enhet, där finns alternativet "lås skärm"

Hoppas det är ungefär det du söker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...