Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern skärm till PB G4


Fry

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har för första gången försökt koppla en extra skärm till min gamla trotjänare, PB G4. Hur jag än försökte att ändra inställningar blev bilden på den inkopplade extraskärmen liten, alltså fylldes inte hela skärmytan. Detta hände dock först när jag valde upplösningar som var högre än vad den inbyggda skärmen klarar av, 1280*854. Extraskärmen klarar upp till 1680*1050, men vid denna upplösning var det knapp 2/3 delar av skärmytan som visade bilden, resten var svart.

 

Är detta normalt, eller är det jag som gör något fel? Om inte, så vad är poängen med att ha stöd för upp till 2048*1536 på en extern skärm? Då blir väl bilden en liten prick mitt i skärmen.

 

Tacksam för synpunkter och tips, jag är något av en noob när det kommer till sådant, som ni kan se. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har för första gången försökt koppla en extra skärm till min gamla trotjänare, PB G4. Hur jag än försökte att ändra inställningar blev bilden på den inkopplade extraskärmen liten, alltså fylldes inte hela skärmytan. Detta hände dock först när jag valde upplösningar som var högre än vad den inbyggda skärmen klarar av, 1280*854. Extraskärmen klarar upp till 1680*1050, men vid denna upplösning var det knapp 2/3 delar av skärmytan som visade bilden, resten var svart.

 

Är detta normalt, eller är det jag som gör något fel? Om inte, så vad är poängen med att ha stöd för upp till 2048*1536 på en extern skärm? Då blir väl bilden en liten prick mitt i skärmen.

 

Tacksam för synpunkter och tips, jag är något av en noob när det kommer till sådant, som ni kan se. :whistling:

Stäng av bildskärmsdubblering, välj den externa som huvudskärm (genom att dra den lilla menyraden i bildskärmsinställningar till den skärmen) och välj skärmens huvudsakliga upplösning (brukar anges som "native resolution").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för rådet Telly82, det var nog dubbleringen som jag inte hade riktigt koll på. I och med att den var på kunde jag inte flytta menyraden till den externa skärmen. Med den avstängd funkar nu den externa skärmen som den ska.

 

Tack igen för den snabba hjälpen. :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...