Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fusket med elektronikkomponenter ökar dramatiskt


Pocahontas

Rekommendera Poster

Läser i senaste Ny Teknik om hur fusket med elektronikkomponenter ökar..

Om hur kinesiska arbetare sitter och plockar isär skrotad elektronik, putsar upp och märker om dem, för att sedan sälja som nya...

Skrämmande egentligen..risken att man blir blåst är stor när köper "billigt" på nätet..

RAM-minnen som kanske bara är skal osv..

 

När stora företag blir lurade, hur lätt ska det då inte vara att lura den enskilde köparen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det borde bli nästan lika dyrt som att tillverka nya. Det borde hur som helst inte vara en lukrativ marknad särskilt länge till, när storföretagen blivit uppmärksamma på problemet. Fast, tja, det kanske finns många privatpersoner att lura än så länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Jag tycker det borde bli nästan lika dyrt som att tillverka nya. Det borde hur som helst inte vara en lukrativ marknad särskilt länge till, när storföretagen blivit uppmärksamma på problemet. Fast, tja, det kanske finns många privatpersoner att lura än så länge...

Åk till närmsta soptipp och tala om för sopsamlarna där vad du vill ha. Anställ sedan några som putsar prylarna.

 

Jag har hört att soptipparna i Bangladesh ska vara bättre rensade än på många andra ställen i regionen. Man får sälja/återvinna/återanvända det som finns eftersom landet är så fattigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...