Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Kryssruta" i Word för Mac?


R4hu7_91

Rekommendera Poster

Hej, håller på att skapa en enkätundersökning i Microsoft Word.

Enkäten består främst utav s.k. "kryssfrågor" alltså frågor där man kryssar i svaren, t.ex. som:

Man ☐

Kvinna ☐

 

Just nu har jag rutor/fyrkanter men de går inte att kryssa i "elektroniskt" så att säga, när man är inne på Words.

Jag vill skicka enkäterna till några vänners email och då skulle det underlätta om det gick att klicka/kryssa i rutorna när dem öppnar upp Words istället för att skriva ut enkäten och fylla i för hand.

 

Hur gör man för att infoga sådana checkboxes/kryssrutor som går att fylla i på datorn?

Jag har gjort det förr men det var på en PC då, men det borde väl gå på en Mac också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir lite förvirrad här. Du frågar om Word för Mac men har lagt inlägget i avdelningen Windows. Är det tips för Word som du kör via Bootcamp du söker, eller vill du ha hjälp med Word för Mac?

 

Är det för Mac kan jag kolla om det går när jag kommer hem, men kör du via Bootcamp funkar det som tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Word 2011 måste du aktivera utvecklarfliken (inställningar/menyfliksområdet...) för att komma åt formulärverktygen.

 

Från dessa kan du infoga textrutor där text kan fyllas i för hand.

 

Klicka på Utvecklarfliken sedan. Där finns formulärvalen, kryssruta bl.a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Word 2011 måste du aktivera utvecklarfliken (inställningar/menyfliksområdet...) för att komma åt formulärverktygen.

 

Från dessa kan du infoga textrutor där text kan fyllas i för hand.

 

Klicka på Utvecklarfliken sedan. Där finns formulärvalen, kryssruta bl.a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir lite förvirrad här. Du frågar om Word för Mac men har lagt inlägget i avdelningen Windows. Är det tips för Word som du kör via Bootcamp du söker, eller vill du ha hjälp med Word för Mac?

 

Är det för Mac kan jag kolla om det går när jag kommer hem, men kör du via Bootcamp funkar det som tidigare.

 

Ville ha hjälp med Word för Mac ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat lösningen nu, mitt Word 2011 för Mac är på engelska.

Men uppe i högra hörnet i "Ribbon"-menyn så trycker man iallafall på kugghjulet ->Ribbon Preferences -> Scrollar ner i listan under "Tab or Group title" -> Kryssar i "Developer" så får man en ny meny-tab. Sedan är det bara att klicka på "Protect Form" under fliken "Developer" så ska det gå att kryssa i rutorna med endast ett klick :) Ifall någon mer skulle bara i behov av detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville ha hjälp med Word för Mac ;D

 

Ah, ok. Jag letade i min Word hemma men hittade inte svaret innan jag var tvungen att ge mig iväg. Det verkar som att inlägget här ovanför ger svaret. Hoppas det funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...