Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Handla från chinaontrade.com


fesoj_92

Rekommendera Poster

Hej, detta är min första tråd här på forumet. Om den ligger fel så ber jag redan nu om ursäkt och tackar den vänliga admin som flyttar den.

 

Det är så att jag tänkte köpa en "baksida" till min 4s och hittade en väldigt fin på chinaontrade. Vanligtvis handlar jag nästan bara på ebay (annat än från svenska sidor).

Är det någon som handlat från denna sida och kan uttala sig om den? Är det säkert, de använder åtminstone paypal.

 

MVH Josef :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte handlat från den sidan men undvik att beställa, från Kina för det är inte så bra kvalité.

Det måste jag säga inte stämmer, beställer en hel del från kina, då via ebay och kvaliten är inte dålig. Men ofta varierande.

För övrigt är hela iphonen tillverkad i kina. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du rätt i :) men det är ju apple fabriker ;) kanske inte alla företag år dåliga se bara till att du tar en bra företag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du rätt i :) men det är ju apple fabriker ;) kanske inte alla företag år dåliga se bara till att du tar en bra företag ;)

 

Absolut :)

Förstår dock vad du menar, grejerna ser rätt bra ut så nu gäller det bara att hitta någon som kan säga att de fått grejerna.

Annars får jag väll chansa, om man ska generalisera så verkar kineserna väldigt duktiga på att hålla sina löften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på sidor du känner till som du vet är bra och snabb leverans tid. Sök på internet om vad andra som beställt där tycker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste jag säga inte stämmer, beställer en hel del från kina, då via ebay och kvaliten är inte dålig. Men ofta varierande.

För övrigt är hela iphonen tillverkad i kina. :)

 

Du måste skilja på företag som har fabriker i china och sådant som kineser tillverkar själva. Av egen jobb erfarenhet så finns inte ordet kvalité för kineser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu för tiden kopieras snart allting som säljs..det är en jättemarknad. tullen hittar bara en bråkdel av allt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, kvalitén är jag som sagt inte oroad över.

Det jag vill veta är om någon handlat på just den sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter väl en liten lins i baksidan. Jag bytte min baksida. Efter jag gjorde det så blev bilderna jag tog efter det riktigt dåliga. Speciellt bilder tagna med blixt. Så jag bytte tillbaka till min gamla baksida. Då blev bilderna bra igen. Jag tittade på min " Kina baksida" den linsen över kameran såg bubblig ut. Kanske därför bilderna blev dåliga. Min erfarenhet av trading med kinesiska bolag är ganska stor och den säger. Dom levererar alltid. Fast i varierande kvalité. Dom byter gärna ut din vara om du inte är nöjd. Om du betalar frakten vill säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter väl en liten lins i baksidan. Jag bytte min baksida. Efter jag gjorde det så blev bilderna jag tog efter det riktigt dåliga. Speciellt bilder tagna med blixt. Så jag bytte tillbaka till min gamla baksida. Då blev bilderna bra igen. Jag tittade på min " Kina baksida" den linsen över kameran såg bubblig ut. Kanske därför bilderna blev dåliga. Min erfarenhet av trading med kinesiska bolag är ganska stor och den säger. Dom levererar alltid. Fast i varierande kvalité. Dom byter gärna ut din vara om du inte är nöjd. Om du betalar frakten vill säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter väl en liten lins i baksidan. Jag bytte min baksida. Efter jag gjorde det så blev bilderna jag tog efter det riktigt dåliga. Speciellt bilder tagna med blixt. Så jag bytte tillbaka till min gamla baksida. Då blev bilderna bra igen. Jag tittade på min " Kina baksida" den linsen över kameran såg bubblig ut. Kanske därför bilderna blev dåliga. Min erfarenhet av trading med kinesiska bolag är ganska stor och den säger. Dom levererar alltid. Fast i varierande kvalité. Dom byter gärna ut din vara om du inte är nöjd. Om du betalar frakten vill säga :)

Det du menar är att kinabaksidorna oftast saknar en såkallas blixtdiffusor, vilket medför att bilder tagna med blixt blir dåliga.

Detta är något man får ha i åtanke när man köper 3eparts delar till sin iPhone.

 

 

Handlade lite baksidor och skal till iPhonen från ett liknande företag från kina/hongkong med ruskigt bra priser, så de e bara o köra!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...