Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteri som inte passar längre, går inte att ladda heller.


DanE

Rekommendera Poster

Det är trångt, det upptäckte jag då jag skulle prova att byta batteri med en kompis som hade ett liggande. Mitt har nämligen inte gått att ladda på ett par månader, men jag har haft datorn som Spotifymaskin och kört med en annan. Nu har den pajat så jag kände ett behov att styra upp gamlingen, en vit macbook 13-tummare. Ibland har batterisymbolen varit överkryssad, och nu står det "Laddar inte". Detta gäller även med kompisens batteri. Kan det vara nåt fel i datorns ström?

 

Info enligt följande:

Batteriinformation:

 

Modellinformation:

Serienummer: DP-ASMB016-36cd-56a4

Tillverkare: DP

Enhetens namn: ASMB016

Pack Lot Code: 0002

PCB Lot Code: 0000

Version av fast programvara: 102a

Maskinvarurevision: 0500

Cellrevision: 0102

Laddningsinformation:

Återstående laddning (mAh): 0

Fulladdat: Nej

Laddar: Nej

Full laddning (mAh): 0

Statusinformation:

Cykelantal: 525

Skick: Kontrollera batteriet

Batteri installerat: Ja

Ampertal (mA): 0

Volttal (mV): 6436

 

Kan man göra något åt detta? Jag har gjort SMC utan resultat. Måste jag köpa nytt batteri?

 

DanE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batterier blir ju dåliga med tiden, även om de inte används. Infon visar att det har relativt många laddcykler samt statusen kontrollera batteriet. Jag skulle absolut gissa på att det är förbrukat. Om du vill vara säker innan du köper nytt, så kan du ju testa ett batteri som du vet funkar i en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack för tipsen. Zappa Pram hjälper inte. Lurar på om det är nåt med datorns allmänna strömhantering, den har aldrig, inte ens som ny, haft särskilt bra batteritid. Måndagsex kanske, men det kan man ju knappast åberopa nu.

Var käper man batteri bäst o billigast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag-sex kanske, men det kan man ju knappast åberopa nu.

Var käper man batteri bäst o billigast?

Hur gammal är din dator?

Jag fick ett nytt batteri till min 2,5 år gamla MBP trots att AppleCare inte täcker sådant.

Det är ju nästintill gratis att ringa och fråga Apple om de kan sponsra med ett nytt iaf...!

 

Jag har köpt piratbatteri från http://www.macsales.com (Other World Computing) till en gammal PowerBook.

Vissa har haft synnerligen goda erfarenheter av piratbatterier och de kostar ju bara halva priset jämfört med originalbatterierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis beställt ett nytt batteri till min MacBook 13" från Batterikungen. Ca 650 kr inkl frakt. Kan återkomma med en recension om ett tag. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...