Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari hänger


ingis68

Rekommendera Poster

Min dotter han en Macbook från 2008. Vi har total återställt allt och raderat och ominstallerat.

Det mesta funkar men Safari är segt, hänger sig hela tiden. Kör trådlöst och airport ska funka

men det går inte att ansluta till någon websida. Konstigt att webläsaren är så seg när inget finns lagrat

på adtorn förutom fabriksinställningarna...

Vi har Safari version 5.1 tror jag.

 

Vad gör vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kolla uppe i vänster hörnet hur "högt" internet ni har. Annars prova annat internet relaterat, funkar det inte prova med ethernet-kabel.

Koppla även ur jobba nedkopplat i inställningar på webb-läsaren.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är problemet att ni inte har någon fungerande internetanslutning? Visserligen har Safari bara blivit mer och mer buggigt men är ni säkra på att just programmet är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, först av allt: Har ni någon internetanslutning? Även om det verkar som att datorn är ansluten via wifi så kan datorn ha fått en egentilldelad ip-adress eller vad som helst. Kolla först under Systeminställningar > Nätverk om det står något i stil med "Wi-Fi är ansluten till MittWiFi och har IP-adressen 192.xxx.0.xxx.".

Om ni har en fungerande nätverksanslutning kan ni väl testa att ladda ner någon annan webläsare som Firefox och se om det går bättre.

 

Beskriv gärna de exakta problemen ni har. Först skriver du att safari är segt och sedan att det inte går att ansluta till någon websida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket RAM-minne har du?

 

Safari med Flash bokstavligen äter minne, jag tycker minimum för att surfa utan flashblockerare är 2 Gb.

 

Installera Opera eller Chrome och kolla om samma fenomen uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som Stereotypen: Installera Chrome! Jag har också haft problem med Safari genom flera uppdateringar. Jag var tvungen att ladda om var och varannan webbsida och trodde att det var min gamla router det berodde på. Firefox var något bättre men så provade jag att ta ner Chrome för ca två månader sedan och nu är det inga som helst problem. Snabbt går det också. Safari 5.1.1 är forfarande enormt trög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att återställa Safari.

Finns i Safari-menyn.

Jag blir lika förvånad varje gång jag hör om problem med världens bästa webbläsare. :)

Chrome är i princip samma webbläsare, också den i huvudsak från Apples Webkit.

 

post-5952-092509000 1321622341_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har återställt Safari då och då men i mitt fall har det inte hjälpt så mycket. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...