Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Information om innehåll i iPad


Cicero

Rekommendera Poster

Har en iPad 2. Kör senaste system iOS 5. När jag tittar på vad som är lagrat på min iPad ser jag att det står "2,5 GB övrigt". Är det någon som vet vad övrigt är för filer? Bifogar en bild för att illustrera frågan.

 

// Michel

 

Visa på iPad.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Övrigt" är operativsystemet och Apples original app:ar som medföljer operativsystemet. "Övrigt" används även som mellanlagring när man flyttar information mellan enheten och ens dator, det används alltså som arbetsutrymme medan systemet packar upp och gör iordning så informationen kan lagras.

 

Ett exempel på detta är när man gör en uppgradering av systemet, då läggs allting under "Övrigt" som blir gigantiskt stor (alltså även ens musik och app.ar) och medan enheten bearbetar och packar upp informationen så minskas "Övrigt" medan övriga som Musik, Program etc, ökar.

 

Jag tycker att 2,5Gb låter väl mycket för en "Övrigt" om allt i den är uppackat och klart. Det kan tyda på att allt inte har packats upp när du gjorde uppdateringen (och det kan bero på många faktorer). Då får man göra Återställ och börja om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...