Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4S - Butik eller Beställa?


torkeltiren

Rekommendera Poster

Jag ska köpa en Iphone 4S 64 GB, och undrar om någon har koll på hur man ska gå tillväga för att få den fortast?

 

Jag var på mediamarkt och dom hade några kvar, men ska fakturera den till ett företag och säljaren erkände då att deras faktureringar brukar bli väldigt krångliga. Jag har redan ett abbonemang hos Telia som jag vill ha kvar, så vill köpa den antingen helt obunden eller endast operatörslåst. Har också en intresseanmälan hos Telia, men antar att det kan ta veckor innan dom får in nya.

 

Någon som kanske sitter i samma sits och fått reda på någonting användbart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa en Iphone 4S 64 GB, och undrar om någon har koll på hur man ska gå tillväga för att få den fortast?

 

Jag var på mediamarkt och dom hade några kvar, men ska fakturera den till ett företag och säljaren erkände då att deras faktureringar brukar bli väldigt krångliga. Jag har redan ett abbonemang hos Telia som jag vill ha kvar, så vill köpa den antingen helt obunden eller endast operatörslåst. Har också en intresseanmälan hos Telia, men antar att det kan ta veckor innan dom får in nya.

 

Någon som kanske sitter i samma sits och fått reda på någonting användbart?

 

Du kan ju testa att gå in på AppleStore och påbörja en beställning så ser du beräknad leveranstid. Fördelen är förstås att du får den olåst och obunden samt att garantin är direkt kopplad gentemot Apple utan några mellanled. Ex. så kan du om olyckan är framme anmäla DOA direkt om det skulle vara fel på luren vid leverans. Skickas med DHL (tror jag) så det går fort när den väl skickas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa en Iphone 4S 64 GB, och undrar om någon har koll på hur man ska gå tillväga för att få den fortast?

 

Jag var på mediamarkt och dom hade några kvar, men ska fakturera den till ett företag och säljaren erkände då att deras faktureringar brukar bli väldigt krångliga. Jag har redan ett abbonemang hos Telia som jag vill ha kvar, så vill köpa den antingen helt obunden eller endast operatörslåst. Har också en intresseanmälan hos Telia, men antar att det kan ta veckor innan dom får in nya.

 

Någon som kanske sitter i samma sits och fått reda på någonting användbart?

 

Jag beställde ursprungligen från Apple Store för att få den så snabbt som möjligt. Jag trodde nämligen att Apple själva hade bäst leveranser. Så var dock inte fallet :-) Mitt tips till dig är att gå in i en Telia-butik och höra vad de har på lager. Här i Malmö hade butiken på Södra Förstadsgatan många enheter när jag var där (lunchtid på släpp-dagen).

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la in en order ifrån applestore imorse, kändes minst krångligt och insåg att det är väl inte hela världen att jag får vänta lite längre. Skulle anlända 14 - 21 November om någon är intresserad!

 

Tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortast (för mig i alla fall) var att köpa en på Blocket :P

Finns rätt många som antagligen fått sina på abb-förlängning eller av nån annan anledning inet vill ha dem.

Så länge det finns kvitton med samma nummer som telefonen och de verkligen är nya är det inte fel att som i mitt fall ge 5500:- för en vit 16Gb som jag fick i går ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortast (för mig i alla fall) var att köpa en på Blocket :P

Finns rätt många som antagligen fått sina på abb-förlängning eller av nån annan anledning inet vill ha dem.

Så länge det finns kvitton med samma nummer som telefonen och de verkligen är nya är det inte fel att som i mitt fall ge 5500:- för en vit 16Gb som jag fick i går ;)

Är ju inte riktigt kosher dock när ett företag ska betala via faktura...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte riktigt kosher dock när ett företag ska betala via faktura...

Nej det har du rätt i, missade den lilla detaljen.. :)

Står dock fast vid mitt tips vid privatköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...