Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iMac 27 eller vänta?


nano

Rekommendera Poster

Och då kommer det ut ett test som som vanligt beskriver prestandan och även vad man kan förvänta sig av grafikkortet angående spel. Gissa inte utan läs MacWorlds tester!Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!Är nu också i väntan på en iMac27. Jag behöver en bra stationär dator typ nu för mitt företag och kan inte vänta på nästa gen. Självklart skulle det vara lite surt om en ny revolutionerande iMac väntar runt hörnet, men å andra sidan kommer det något nytt varje år. Det är bara att hoppa på tåget...

Resonerade precis som en annan skribent här på forumet och köpte en utmaxad iMac27 på Apples hemsida. Den ska ju vara lite framtidssäker också. Ser speciellt fram emot hög upplösning och ssd:n.

Har just nu en mbp13 från 2009. Så det blir nog snabbare iaf!!

Hoppas avi:n flyger in i brevlådan snart, men jag hörde om man skräddarsy sin iMac tar det upp till tre veckor.

VORFREUDE IST AUCH FREUDE

Ha det bra,

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Nej jag har tyvärr inte testat Final Cut Pro. iMovie räcker för de uppgifter jag gör just nu. Håller på att digitalisera och redigera familjens Video 8 band.

Har inte testat att redigera FullHD filmer i iMovie. Men när jag kör iMovie med min dator så används runt 10-25 procent av processorn så jag tror inte det ska vara några problem med en mindre heller.

 

/Mårten

Hej mårten har några frågor till dig ang iMac du har :) men ska förklara lite hur min situation ser ut.

Så jag står vid valet om jag ska köpa en iMac nu eller vänta 2-3 månader som ryktet säger eller kanske senare.

Mina behov är redigera kortfilm/ redigering av bilder- kortfilmer är familjen, semestrar-bilträffar osv samtidigt som

man tar kort Jag redigerar i final cut pro nu men datorn laggar sönder och klippen låser datorn m.m har testat imovie med

men samma sak där :/ kamera jag filmar med -canon xa10- gopro hd hero 2, och kommer kanske köpa en 5d mark 2 och lämna tillbaka xa10

Spela gör jag knappt. kanske om sonen vill ha något lek och lär program :)

 

 

Den datorn jag har nu är en

Macbook från 2006

2.4 ghz intel core 2 duo

2 gb ram ddr3

260 gb

geforce 9400 m 256 mb

snow leopard

Datorn en helt klart ett av dom bästa jag har och har funkar riktigt bra till bildredigering surf mail, ja ailt vardagligt,men allt utom till film :/

 

Nu vet jag att du har en värsting iMac :) och den jag är ute efter är en iMac 27 tum 2.7 ghz ,4 gb ram, 1 t hårddisk dvs den för 15490 som finna på prisjakt.

ramminnet kan man ju i efterhand uppgradera.

 

Mina frågor är:

 

Hur funkar redigeringen med filer i imovie- laggar de?

Har du testat Final cut pro och om ja - hur flyter filerna i de programmet?

Tror du att den datorn jag tittat på räcker till dom behoven jag har som jag nämn lite längre upp? dvs filmning utan att de hackar sönder osv.

Borde jag uppgradera till större processor?

kommer man klara sig på den datorn i 5-6 år? om jag nu uppgradera med mer ram.

 

 

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...