Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag ha Time Machine o mina cd i Itunes på samma externa?


Gareb

Rekommendera Poster

Kan jag ha Time Machine o mina cd i Itunes på samma externa hårddisk? Kanske några andra program också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att partitionera HD'n och lägga Time Machine Backup:en på en egen partition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappast att rekommendera.

TimeMachine gör ju en säkerhetskopia av din interna hårddisk.

Om du tar bort ditt iTunes-bibliotek och lägger det på samma hårddisk som TimeMachine - vad tror du händer om denna externa hårddisk kraschar? Du förlorar ditt iTunes bibliotek för du har ingen säkerhetskopia av det.

 

Om du behåller det i din datorn internt, så kommer TimeMachine köra in det på den externa hårddisken på sig själv. Då har du en kopia.

 

Om du lägger något på en extern hårddisk, som inte är en säkerhetskopia av det du har på din interna - ja då behöver du göra en säkerhetskopia.

 

Så i ditt fall behöver du en till extern hårddisk för att göra en säkerhetskopia av ditt iTunes-bibliotek som du lägger på en extern hårddisk.

 

Själv har jag tre hårddiskar.

En som kör en säkerhetskopia (TimeMachine) av min dators interna.

En som är en arkiv hårddisk där jag sparar undan det jag inte behöver tillgång till dagligen i min dator. Och en som är en säkerhetskopia av min arkiv hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för två utmärkta svar. Har tyvärr inte läst mina gamla inlägg förrän nu. Måste förtydliga mig o ställa några fler frågor. Vill ha mitt Itunes-bibliotek (musik) på en extern disk för att min disk på min Macbook Air är bara på 64 gig. Så nu kommer tre frågor:

 

 

1. Jag vill alltså rensa mitt musikbibliotek från datorn efter varje synk med min Iphone, men vill inte heller rensa allt för evigt utan tänkte då spara alla på en extern disk. Om jag då använder TM kan jag då välja vilka cd's jag vill ha tillbaka till min dator?

 

2. Kommer man att kunna lagra alla mina cd,s som är i Iphone eller på min dator i iCloud o använda dessa o skicka fram o tillbaka till iPhone eller min dator?

 

3. Kan man se vad man har på de olika TM-kopiorna och då välja vilken man vill hämta tillbaka ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...