Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Höja/sänka volymen i iTunes med F11 och F12 fungerar inte...


drajsnow

Rekommendera Poster

Jag lyssnar ofta på musik trådlöst, men jag kan inte höja/sänka volymen med hjälp av F11 och F12 i iTunes. När man lyssnar via datorns inbyggda högtalare är det inget problem då ljudet höjs/sänks för allt ljud i datorn. Går det att ställa in så att volymen i iTunes kopplas till datorns ljud? Som det är nu är det två ställen ljudet kan regleras på...

 

Hoppas ni förstår vad jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom de reglagen F10, F11, F12 reglerar systemljudet (i datorn) så stämmer det bra, du kan inte använda dessa för att höja eller sänka ljudet ut från iTunes (som är separat).

 

Irriterade mig själv först, men har accepterat faktum och har "vant" mig vid att gå in och styra ljudet manuellt i iTunes (eftersom min stereo inte har fjärr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skum grej, med tanke på att man kan pausa och växla låt med F7, F8 och F9. Som det är nu måste man växla till iTunes och höja/sänka volymen om man jobbar med ett annat program samtidigt. Finns det någon form av insticksprogram som löser detta enkla lilla "problem"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är som med digital ljudutgång, det finns ingen volymkontroll på en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skum grej, med tanke på att man kan pausa och växla låt med F7, F8 och F9. Som det är nu måste man växla till iTunes och höja/sänka volymen om man jobbar med ett annat program samtidigt. Finns det någon form av insticksprogram som löser detta enkla lilla "problem"?

 

Inte alls skumt, de andra funtionerna styr iTunes funktion. Volymen styr datorns systemljud, inte volymen i iTunes. Äpple och päron du vet closedeyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då jag tittar på film via Air Foil Video skickas ljudet från datorn ut trådlöst till högtalarna, och då är det inget problem att höja/sänka volymen med F10-F12. Går även att justera ljudet i Spotify.

Förstår att det är "äpplen och päron", men det vore bra att ha möjligheten att välja vilket ljud man styr, även i iTunes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...