Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytt från iPhoto till Aperture


iDP

Rekommendera Poster

Jag har nyligen gått över till Aperture och flyttat bilderna från iPhoto library till Aperture library på det sätt som beskrivs. Jag kan dock inte se att mina bok och kort projekt har kommit med i flytten, bara album och bildspel (samt bilderna förstås). Hur kan jag flytta över dem?

 

När jag tittar i informationen för respektive album så är de ca 59 GB båda två, är det tillräcklig säkert för att jag fått över alla bilder så att jag vågar ta bort iPhoto library? Den filer tar ju ganska mycket plats men jag vill ju inte riskera att förlora några bilder.

 

Någon som kan ge mig råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej iDP!

 

Jag tänker vara en hemsk hemsk moraltant till att börja med. Har sett alltför många människor förlora sina bildgallerier.

Om vi säger att du raderar ditt iPhoto-gallery och det trots att du dubbel och trippelkollat att du verkligen har bilderna på rätt ställe - visar sig att dom ändå inte alls gör det? .. att du trots allt har raderat dina bilder? Hur skulle du må?

Ha backup! Ha dubbel backup om du är orolig. :)

 

Men men.. Har för mig att det finns något hyfsat lätt sätt att via Master-bilden i Finder från Aperture. Har inte kvar Aperture längre så jag kan inte kolla upp exakt hur tyvärr. Men får jag gissa högerklick på en thumbnail och välja i menyn som visas? - Jag hade kört en tio - femton stickprover så och sen känt mig hyfsat säker. Att det är 59 GB på båda sidor verkar som en bra garanti det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lånar tråden lite granna eftersom det handlar om Aperture och iDP kanske också vill veta :)

 

Jag vill veta hur jag bäst gör backup på min Aperturebibilotek? Är det baa att dra över Aperture library filen till en extern hårddisk eller ska använda vault ? Har aldirg riktigt förstått det :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lånar tråden lite granna eftersom det handlar om Aperture och iDP kanske också vill veta :)

 

Jag vill veta hur jag bäst gör backup på min Aperturebibilotek? Är det baa att dra över Aperture library filen till en extern hårddisk eller ska använda vault ? Har aldirg riktigt förstått det :S

 

Nej du kan göra ett imagevault som du lägger på en externhårddisk funktionen finns inne i aperture men visst går det att dra över en kopia av bibilioteket också.

 

Jag har löst det så att jag tar en backup på allt på hela hårddisken via timemachine och sedan har jag ett imagevault från aperture på ytterligare en extern hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du kan göra ett imagevault som du lägger på en externhårddisk funktionen finns inne i aperture men visst går det att dra över en kopia av bibilioteket också.

 

Jag har löst det så att jag tar en backup på allt på hela hårddisken via timemachine och sedan har jag ett imagevault från aperture på ytterligare en extern hårddisk.

 

Jag tänkte bara föra över så jag kan göra en installation av Lion. Jag tänkte sen när Lion kommer att försöka fixa det på ett USB-minne så jag får en helt ren installation av Lion just därför tänkte inte orka göra en timemachine. vad är imagevault? Får man biblioteket exakt som den är nu om jag gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du kan göra ett imagevault som du lägger på en externhårddisk funktionen finns inne i aperture men visst går det att dra över en kopia av bibilioteket också.

 

Jag har löst det så att jag tar en backup på allt på hela hårddisken via timemachine och sedan har jag ett imagevault från aperture på ytterligare en extern hårddisk.

 

Nu skulle jag göra en sån vault bakup men så blir jag lite förvånad.

 

På den bärbara säger den att jag har 127 när jag har 136 :ohttp://imageshack.us/photo/my-images/225/screenshot20110710at133.png/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Dom andra kanske ligger i iPhoto om du inte fört över alla masters till Aperture

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...