Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes: samla in musik?


mikeright

Rekommendera Poster

Halloj!

Sitter och sliter av mig håret. Hur gör jag för att samla in alla mp3or som finns på datorn och lägga till dem i itunes?

Trodde jag lagt till all musik, men kollar jag Itunes så har jag 11 gb, och kollar jag sen musik mappen så står det 22 gb.

Eller finns det någon bättre smidigare spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- skriv ”.mp3” i sökrutan i ett finderfönster.. se till att du söker i hela datorn inkluderande alla kopplade diskar; dra sedan rubbet in i iTunes och i Music mappen - borde funka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- en sak till; - kolla kanske gärna iTunes' preferences (?inställningar?) innan du drar in musiken – speciellt i fall du vill eller inte vill att iTunes skall kopiera alla mp3:or till iTunes mappen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm men itunesbiblioteket ligger i musikmappen som default, det kan inte vara så att du kollar storleken på både din musik du tänkte lägga in samt itunesbiblioteket, dvs 2x11GB? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itunes-mappen innehåller mer än musik. Om du kollar inuti iTunes och får upp en siffra över musikbiblioteket, och sedan kollar storleken på musikmappen så är det fullt normalt att musikmappen är större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itunes-mappen innehåller mer än musik. Om du kollar inuti iTunes och får upp en siffra över musikbiblioteket, och sedan kollar storleken på musikmappen så är det fullt normalt att musikmappen är större.

 

 

fast knappast dubbelt så stort :)

tror han har sin musik i mappar i musik mappen sen slängt in det i itunes (som kopierat över det till itunesbiblioteket) vilket skulle förklara att hela musikmappen

nu är exakt dubbelt så stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...