Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nvidias vd: "Android kommer vinna över iPad"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Framtiden får utvisa. För ett antal år sedan var det samma sak med iPod - konkurrenterna skulle fullständigt naturligt bli större än Apple eftersom deras produkter hade egenskapen x (oftast var det radio man pratade om) som iPod saknade. Kunderna struntade i det och köpte iPod i drivor. Om det blir samma sak med iPad eller ej går inte att gissa på, men det vore tjänstefel av Nvidias VD att gå ut med uttalandet att "Vi har inte en chans på marknaden. iPad har vunnit slaget."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag också av den enkla anledningen att det är bara Apple som använder IOS och det är 10-15 tillverkare som använder Android.

Krävs ingen expert för att lista ut att Android blir större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag också av den enkla anledningen att det är bara Apple som använder IOS och det är 10-15 tillverkare som använder Android.

Krävs ingen expert för att lista ut att Android blir större.

 

Mja, det var samma situation för iPod - en tillverkare mot alla andra. Apple fick trots det en stabil marknadsandel på 80%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock lite skillnad på en "one trick pony" som en musikspelare och en mera komplex gadget som mobiltelefon eller dator-wannabe/touchpad.

 

EDIT: Om Android kommer att dominera är det iofs i kvantitet *som jag ser det* och föga oväntat så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock lite skillnad på en "one trick pony" som en musikspelare och en mera komplex gadget som mobiltelefon eller dator-wannabe/touchpad.

 

EDIT: Om Android kommer att dominera är det iofs i kvantitet *som jag ser det* och föga oväntat så..

 

När det gäller mobiltelefon är jag helt enig - det är en marknad som inte *går* att ta över när man enbart har en av de dyraste lyxlurarna på marknaden - det går inte att få dem som köper telefon för en tusing att fundera på att lägga sex gånger så mycket på en iPhone. När det gäller plattor är bilden annorlunda, och framtiden får visa vad som händer. Det man kan gissa på är att "featurebloat" inte är nyckeln till framgång, på samma sätt som med musikspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vissa räknar kvantitet över kvalitet....andra gör tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...