Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej läsa CD-skiva.


Jocke_um

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har problem med att få min macbook att läsa cd-skivan med Nikons programvara som följde med när jag köpte en kamera igår.

Skivan går att läsa på sambons dator så det kan inte vara nåt fel på skivan.

 

Jag har provat läsa tre andra CD-skivor och dom går inte heller att läsa. Läsaren försöker läsa skivorna men ger till slut upp och spottar ut dom.

Den kan däremot läsa DVD-skivor, så jag vet vad som är problemet.

 

Finns det någon som har en lösning på problemet?

 

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa en rengöringsskiva.

 

EDIT: Jag glömde nämna att det är (oftast) inte samma laser som läser CD som läser DVD. Så du kan ha fått skräp på CD-lasern eller så har den helt enkelt gått sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa en rengöringsskiva.

 

EDIT: Jag glömde nämna att det är (oftast) inte samma laser som läser CD som läser DVD. Så du kan ha fått skräp på CD-lasern eller så har den helt enkelt gått sönder.

 

Det var nedrans! Då hoppas jag inte att CD-lasern är trasig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall du med CD'n till? Din dator kan väl identifiera kameran utan någon programvara?

 

iPhoto är bättre än Nikons programvara, du kan använda bildinsamling och andra sätt. Nikons programvara är rätt överflödigt på en Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall du med CD'n till? Din dator kan väl identifiera kameran utan någon programvara?

 

iPhoto är bättre än Nikons programvara, du kan använda bildinsamling och andra sätt. Nikons programvara är rätt överflödigt på en Mac.

Fast han har betalat för dem och vill uppenbarligen testa. Han kanske kommer fram till en annan åsikt?

Jag tror att de går att ladda ner från Nikons hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...