Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad ska jag köpa (PC Bailout?)


ZNK

Rekommendera Poster

Hej

 

Har totalt lessnat ihop nu på PC. Min senaste är på fallrepet med ständiga krascher och låsningar. Så nu över till något annat ...

Behöver dock lite köpråd vada jag ska ha, har snöat in lite på Imac men vet inte om det är det jag behöver. Köpte en Ipad för

att värma upp lite och känner redan att behovet av en bärbar mac är lite överspelat, gillar dessutom stationärt. Har en överlevande

24" skärm från PC:n

 

Så, jag vill kunna göra följande;

 

1. Något stationärt som körs ibland, word excel, surf etc. (Macmini eller Imac ?)

2. NAS likande, server med filmer, musik och bilder,

2.1 vill kunna strömma musik till specifika rum (Airport Express x 2 -3 st + aktiva högtalare)

2.2 Spela filmer på TV:n, mkv etc (apple TV?)

2.3 Lagra bilder

3. Kanske styra spela med Ipaden (vad vet jag)

4. Vad behöver jag mer fast jag inte visste om det?

 

 

Men kanske främst vill jag att sakerna ska lira ihop, inte behöva prova massa olika DNLA som i alla fall inte pratar med varandra.

Spendera hela helger på att läsa på forum hur man ska lösa problem med allt tänkbart ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack och hej

 

Hoppas inte alla forum inte är lika ohjälpsamma ...

 

Problemet är mest att det poppar upp en sådan här tråd i veckan ungefär. Det blir lite tröttsamt i längden att svara på samma frågor om och om igen.

 

Kör på en MacMini, en apple TC och en airport express för att strömma musik, det hade jag gjort i dina skor

Enkelt att koppla till extern HDD till både Apple TC och minin, bara o köra den som NAS.

För streaming kan jag rekommendera en PS3a, dubbel lycka om du spelar spel och kollar på blu-ray.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...