Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fördel iPhone till MacBook Pro?


Tommy Billberg

Rekommendera Poster

Tommy Billberg

Har jag någon fördel av att köpa en iPhone till min MacBook pro gentemot om jag har tex en motsvarande modell ifrån HTC?

 

Finns det fördelar med iPhone då? Vilka i så fall?

 

Tacksam för svar inför köp.

 

// MVH Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Adressboken, iCal och iTunes samt Mail och anteckningar i Mail är gjorda för synkning med iPhone. Du ställer in synk av detta i iTunes. Dessutom kan du ju med iPhone köpa samma musik och applikationer i iTunes via iPhone eller iTunes på datorn. Du kan alltså dra fördel av ett eventuellt snabbare bredband hemma med datorn jämfört med att köpa mediamaterial och applikationer direkt i telefonen. Med iTunes styr du spellistor och innehållet i iPhone på ett enkelt och tillförlitligt vis. Du kan också ändra ordningen och strukturen på mappar och applikationer i iPhone med iTunes. (du kan göra samma sak på telefonen men den har ju mindre skärm :) ).

 

Med en annan telefon får du använda andra lösningar, och de är inte lika kompletta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del gillar inte att allt styrs via iTunes och gillar man inte det så är det kanske lika bra att köra med Android-lur. Personligen tycker jag det är skitsmidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att synka Android bra med Mac behöver man ett Google-konto. Android-lurar synkar iCal och Adressboken samt Mail via Google-kontot på internet. Med iPhone kan man synka denna information via iTunes, man behöver alltså inte ens vara uppkopplad mot internet för att synka. Kör man Mobile Me som jag, som inte är en nödvändighet för iPhone för man kan nyttja en iPhone ändå, så är iPhone bästa telefonen. En Android ihop med med Mobile Me, nä för du behöver fortfarande ett Google-konto. Upplagt för strul alltså...

 

En Iphone kan dessutom köras mot Google också, men en Android kan inte rakt av synka med Mobile me. Mailen på Mobile Me kan du synka, för det är IMAP-mejl, men du får ingen push funktion (dvs du får manuellt hämta mejlen, den hämtas inte automatiskt när du får ett mejl), och det övriga på Mobile Me är inte kompatibelt. Det finns open source-projekt som ska lösa detta, men jag har inte hört att något skulle vara verkligen klart eller tillförlitligt än.

 

Programmet iSync, som följer med Macen, och som ska synka - iCal och Adressboken - med andra telefoner än iPhone, stödjer inte Android. Man får alltså använda tredjepartslösningar för synken, med varierande resultat. För iTunes finns det open-sourceprojekt som ger viss synk-funktionalitet med mediainnehållet i iTunes.

 

Med iPhone är det bara tuta och köra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att synka Android bra med Mac behöver man ett Google-konto. Android-lurar synkar iCal och Adressboken samt Mail via Google-kontot på internet. Med iPhone kan man synka denna information via iTunes, man behöver alltså inte ens vara uppkopplad mot internet för att synka. Kör man Mobile Me som jag, som inte är en nödvändighet för iPhone för man kan nyttja en iPhone ändå, så är iPhone bästa telefonen. En Android ihop med med Mobile Me, nä för du behöver fortfarande ett Google-konto. Upplagt för strul alltså...

 

En Iphone kan dessutom köras mot Google också, men en Android kan inte rakt av synka med Mobile me. Mailen på Mobile Me kan du synka, för det är IMAP-mejl, men du får ingen push funktion (dvs du får manuellt hämta mejlen, den hämtas inte automatiskt när du får ett mejl), och det övriga på Mobile Me är inte kompatibelt. Det finns open source-projekt som ska lösa detta, men jag har inte hört att något skulle vara verkligen klart eller tillförlitligt än.

 

Programmet iSync, som följer med Macen, och som ska synka - iCal och Adressboken - med andra telefoner än iPhone, stödjer inte Android. Man får alltså använda tredjepartslösningar för synken, med varierande resultat. För iTunes finns det open-sourceprojekt som ger viss synk-funktionalitet med mediainnehållet i iTunes.

 

Med iPhone är det bara tuta och köra. :)

 

Dock har du inte push på Gmail i iPhone (bortsett från google-appen)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har google appen men jag har aldrig fått någon push från gmail'en...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har google appen men jag har aldrig fått någon push från gmail'en...?

 

Slått på notiser för google-appen? Lagt till kontot i google-appen? Lagt till aviseringar för mail i kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slått på notiser för google-appen? Lagt till kontot i google-appen? Lagt till aviseringar för mail i kontot?

Jepp, gjort allt det, händer inget.

Har nu gått över till exchange enligt länken ovan, samt installerat en push app "instamail", så nu får jag notifieringar... Förstår inte varför Google's egen app inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...