Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla in display dödar internet


Tjoho0

Rekommendera Poster

Hej! Jag tänkte posta detta i Macbook Air forumet, men jag såg att det även uppstår på andra bärbara enheter (http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2642534&tstart=1) och frågar därför här!

 

Idag köpte jag en Minidisplayport -> HDMI adapter till min MBA och pluggade in denna med en HDMI-sladd in i TVn. Allt funka prima i flera timmar, sedan bara dör internet. Jag kollar routern, inget konstigt, kollar iphonen, funkar som den ska. Jag testar att dra ut display-sladden och till min förvåning så är internet tillbaka. Stoppar in igen: Internet borta. Det här är nog det märkligaste felet jag sett. Någon som vet vad detta handlar om? Gissar att det är en mjukvarubugg i 10.6.6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt... Har du provat att ansluta till andra hdmi ingångar på tv:n? du har möjligvis inte usb->ethernet adaptern så du kan kolla med vanlig tp-sladd ifall det funkar den vägen? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ett vanligt problem det skrivits om flera gånger på forumet - tydligen finns det tredjepartsadaptrar som kan störa ut det trådlöst nätverket. Enda lösningen jag fått bekräftat här på forumet har handlat om att helt enkelt reklamera och byta adaptern. Antingen en helt ny sådan eller till ett annat fabrikat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...