Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort ljudet från tangentbordet?


Moborn

Rekommendera Poster

Jag vill inte att det skall höras när jag trycker in ett telefonnummer på tangentbordet. Snälla...hur tystar man tangentbordsljden?

Jag har letat i inställningar och "ljud" men inte hittat något om det.

 

// Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte att det skall höras när jag trycker in ett telefonnummer på tangentbordet. Snälla...hur tystar man tangentbordsljden?

Jag har letat i inställningar och "ljud" men inte hittat något om det.

 

// Kent

Pratar du om en Mac eller en iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudinställningar > längst ner finns Keyboard clicks (vet inte vad det heter på svenska)

 

Jag har slagit av den men det låter ändå....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slagit av den men det låter ändå....

Prova om en omstart hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova om en omstart hjälper.

 

 

Nej, det hjälpte inte. Man kan förstås stänga av allt ljud med knappen vid volymknapparna men det borde finnas en inställning

som enbart tar bort tonerna som hörs när man slår ett nummer också kan man tycka,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det hjälpte inte. Man kan förstås stänga av allt ljud med knappen vid volymknapparna men det borde finnas en inställning

som enbart tar bort tonerna som hörs när man slår ett nummer också kan man tycka,

Som framgår ovan finns det en sådan inställning. Dock verkar det vara något knas på din telefon eftersom den låter ändå. Är den jailbreakad kanske? Tyvärr vet jag inte vad som kan få din telefon att rätta sig efter den inställning du valt. Kanske behövs en återställning... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som framgår ovan finns det en sådan inställning. Dock verkar det vara något knas på din telefon eftersom den låter ändå. Är den jailbreakad kanske? Tyvärr vet jag inte vad som kan få din telefon att rätta sig efter den inställning du valt. Kanske behövs en återställning... :fundersam:

 

 

Jag kanske får leva med det?! Men om någon kommer på något sååå.... :laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade samma sak på min och tonerna på det numeriska tangentbordet är kvar medan ljudet på det vanliga tangentbordet är tyst. Slutsatsen jag drar är att den inställningen är enbart för det vanliga tangentbordet och att det inte är fel på OP's iPhone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade samma sak på min och tonerna på det numeriska tangentbordet är kvar medan ljudet på det vanliga tangentbordet är tyst. Slutsatsen jag drar är att den inställningen är enbart för det vanliga tangentbordet och att det inte är fel på OP's iPhone :)

Nämen titta! Jag hade inte testat själv, så jag tog för givet att min telefon e tyst, men tamej 17, det piper ju när man slår ett telefonnummer... Antar att jag inte tänkt på det eftersom jag (i stort sett) aldrig slår nummer, utan väljer från adressboken.

Sry, my mistake. :dumstrut: Men då kvarstår ju frågan, kan man inte få tyst på detta också? :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Som framgår ovan finns det en sådan inställning. Dock verkar det vara något knas på din telefon eftersom den låter ändå. Är den jailbreakad kanske? Tyvärr vet jag inte vad som kan få din telefon att rätta sig efter den inställning du valt. Kanske behövs en återställning... :fundersam:

 

Den inställningen gäller konstigt nog inte telefonen utan bara tangentbord i andra applikationer. Vill man inte ha pip på telefontangenterna får man slå av ljudet. Men det är smidigare att slå på ljudlöst än att flippa med volymknapparna.

 

Edit: Ser att andra hann före...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Ingen bra lösning på mitt problem här. Jag testar på något annat forum och återkommer med en lösning (om det nu finns någon).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...