Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor om jailbreak


campokatt@hotmail.com

Rekommendera Poster

campokatt@hotmail.com

Är lite nyfiken på att jailbraka min 3GS med senaste iOS för att kunna använda det som bla wifinav till en iPad osv.

Undrar nu hur det där med jailbrake fungerar.

Fungerar synkning med iTunes fortfarande utan problem? Kan man adda hem appar till klykan från Appstore eller blir man låst där.

Kan man om man ångrar sig återställa luren som den var innan jailbrake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ja och ja. Jailbreak tar inte bort ngn funktionalitet. Den möjliggör mer funktionalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

campokatt@hotmail.com

Ok. Och det är med Redsn0w 0.9.6b4 man ska göra det eller? Har en 3GS med senaste iOS 4.2.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

campokatt@hotmail.com

Har läste men fattar inte hur man ska få hem ipsw filen....

Käns förövrigt för avancerat för mig, mycket som kan gå snett.

Nä, jag skiter i det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läste men fattar inte hur man ska få hem ipsw filen....

Käns förövrigt för avancerat för mig, mycket som kan gå snett.

Nä, jag skiter i det. :)

 

Låter som ett vettigt beslut av dig om du inte känner dig säker.

När jag skaffade min iPhone 2008 var Jailbreak vettigt eftersom det tillförde

mycket då som man saknade som grundfunktionen MMS bl.a.

Idag är Jailbreak inte nödvändigt då alla dessa saknade funktioner tillkommit efter att

Apple lagt till funktionerna vi konsumenter saknade tidigare.

Vi har ju faktiskt Multitasking i maskinerna idag.

Sen finns det ju de som hävdar att vi inte har riktig Multitasking, de vet nog inte hur iOS fungerar.

 

Det enda vettiga med Jailbreak jag ser idag är att du har möjligheten att ta bort Operatörslåsningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda vettiga med Jailbreak jag ser idag är att du har möjligheten att ta bort Operatörslåsningen.

 

 

Och....

3g spärren

whoiscalling

mywi4.0

lockinfo

sbsettings

 

Finns allt en del gosaker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja själv fattar jag inte hur folk står ut med 3G-data begränsingen. Att inte kunna strömma video i vettig kvalitet bara för apple tycker att 3g-data är för dyrt är hur löjligt som helst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med 3G begränsning av att strömma video osv...?

Själv kollar jag mycket på SVT Play i telefonen i sängen på kvällarna å det kan bara timmar i sträck.

Den mängden data som jag strömmar rör sig nog om flera hundra MB. Kvalitén är alldeles Utmärkt om jag får säga mitt. Har du själv upplevt dålig kvalitet i telefonens display från SVT Play? Vart ligger begränsningen?

Spotify funkar lika bra det. Hmmm

 

Fattar inte ditt argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Youtube ser förjävligt ut över 3G tex, man kan inte köpa appar större än 20Mb. Man kan inte strömma film från sin egen dator till telefonen i hög bitrate utan får nöja sig med skitdålig kvailtet. Det finns hur många exempel som helst

Men har man inte provat så vet man antagligen inte hur bra det kan se ut.

 

Grejjen är varför finns det ens en begränsning. Varför får man inte välja detta själv? Om jag vill ladda ner 10GB rakt in i telefonen över 3G så borde jag också få göra detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Youtube ser förjävligt ut över 3G tex, man kan inte köpa appar större än 20Mb. Man kan inte strömma film från sin egen dator till telefonen i hög bitrate utan får nöja sig med skitdålig kvailtet. Det finns hur många exempel som helst

Men har man inte provat så vet man antagligen inte hur bra det kan se ut.

 

Grejjen är varför finns det ens en begränsning. Varför får man inte välja detta själv? Om jag vill ladda ner 10GB rakt in i telefonen över 3G så borde jag också få göra detta.

 

Jo jag har provat det ena å det andra, faktiskt ;)

Jag har kört Jailbreakat under lång tid ända från iOS 2 tiden av olika anledningar.

 

Jag har lagt in högupplösta filmer direkt i telefonen och jämfört med att streama över både 3G och Wifi, men är inte imponerad av skillnaden.

Youtube tycker jag ser lika bra ut i telefonen över bra 3G täckning som på datorn i 720p, och jag kör med Telia. 1080p vet jag inte.

 

Att streama Video från Datorn till Telefonen är också lika bra som en direkt inlagt film på telefonen, och då använder jag Air Video

och kör över Wifi naturligtvis eftersom datorn och nätverket är i närheten.

 

Min slutpoäng: Det är faktiskt ingen visuell kvalitetsskillnad i telefonen om man har god 3G täckning med rätt program.

 

...och till din slutpoäng: Varför finns det en begränsning på 20MB / nerladdad fil?

Ja det kan man fråga sig faktiskt. Kanske beror det på att de vill skydda användaren mot höga telefonräkningar...

Det finns ju ingen begränsning över Wifi i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror nog trådskaparen har fått svar på sina frågor nu

och det finns folk här som inte ger seriösa svar så det

finns ingen anledning att fortsätta svara på dumma kommentarer.

 

Jag tror nog bara att Egget01 har haft otur med sin

Uppkoppling när det gäller att streama.

Oavsett kvalitén så har det ingenting med några spärrar att göra som vi diskuterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror nog trådskaparen har fått svar på sina frågor nu

och det finns folk här som inte ger seriösa svar så det

finns ingen anledning att fortsätta svara på dumma kommentarer.

 

Jag tror nog bara att Egget01 har haft otur med sin

Uppkoppling när det gäller att streama.

Oavsett kvalitén så har det ingenting med några spärrar att göra som vi diskuterade.

 

Jo det är stor skillnad men jag tänker itne tjafsa mer om det. Oavsett så ska apple ge fan i att spärra datatrafik. Om jag vill ladda ner 100GB i månaden till min telefon så är det inget de ska bry sig om,

Av samma anledning vill de inte stödja facetime över 3G utan bara wifi.

Hoppas de ändrar på detta till nästa Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror nog trådskaparen har fått svar på sina frågor nu

och det finns folk här som inte ger seriösa svar så det

finns ingen anledning att fortsätta svara på dumma kommentarer.

 

Jag tror nog bara att Egget01 har haft otur med sin

Uppkoppling när det gäller att streama.

Oavsett kvalitén så har det ingenting med några spärrar att göra som vi diskuterade.

 

Läs detta inlägg.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=525764

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...