Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel bildfrekvens - vad göra?


swedenonline

Rekommendera Poster

Har suttit i timmar, många, många timmar, med att redigera filmer i iMovie från 2010 till årets DVD till familjen. Igår när jag provspelar så är det inte läppsynkront, vilket är sjukt störigt så klart. Jag ser då att jag har använt 30 bilder per sekund istället för europeisk standard, 25 bilder/s. Jag lyckas inte ändra om till 25 i det aktiva projektet, och enligt Apples hemsida går det inte.

 

Någon som har en idé hur jag bäst löser problemet, eller måste jag göra om varenda ljudeffekt, textremsa etc?

 

Sedan har jag problem med "startsidan" i de Idvd-projekt jag gjort senaste tiden. Så länge jag inte lägger till musik så fungerar temat utmärk, men när jag lägger till musik som ska starta när man sätter i skivan, så segar temat ner sig och animeringarna går otroligt långsamt. Någon som vet om det är en bugg?

 

Jag kör Ilife 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och en tilläggsfråga. Jag får denna fråga när jag vill dra in filmer i ett nytt projekt:

 

Bildfrekvensen i det här klippet är 30 och bildfrekvensen i projektet är 25. Vill du ändra bildfrekvensen i projektet till 30 så att den stämmer med det här klippet?

 

Filmerna har av någon anledning blivit i 30, alla är i 30. Men vad ska jag välja för att få det synkat?

 

Tacksam för all information till en filmamatör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...