Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilka funktioner saknas i 3G jämfört med 4


sysop34

Rekommendera Poster

Är i valet och kvalet att antingen köpa en billig begagnad 3G eller en ny 4. Inser ju att skillnaden lär vara ganska stor när det gäller tex hastighet. Men vilka funktioner utesluts om man kör en icke jailbreakad 3G jämfört med Iphone 4

 

Vet ju att i IOS4 finns det funktioner som inte stöds i iphone 3, inte riktigt koll på vilka dock

 

Vad får jag extra för de tusenlappar jag betalar helt enkelt, förutom snabbhet och högre coolhetsfaktor :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G ska du bara köpa om du får den för en tusenlapp eller max 2. Den är inte värd mer. Nu kan jag inte alla skillnader men skärm, processor, minne, kamera är grymt mycket bättre i Iphone 4.

Dessutom får du inte multitasking i 3G och du kan inte byta bakgrunder i telefonen, ingen röststyrning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G saknar kompass också tror jag. Utan kompass är det rätt svårt att navigera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 3Gs känns fortfarande helt ok, men en 3G skulle jag inte rekommendera någon att köpa idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 3G idag men kommer få en 4:a lagom till jul. Jag kan utan tveka säga att jag störtlängtar!

Vad som skiljer 4:an från 3G:n är bl.a (slumpmässig ordning, hårdvara först):

  1. Större batteri
  2. Snabbare processor
  3. Bättre antenn (om man inte håller telefonen "fel", vilket man - om man har problem med det - kan skaffa ett skal för)
  4. 5-megapixel kamera med LED-blixt och omgivningssensor som ska göra bilderna skarpa även i starkt ljus (har inte full koll på det där) samt HDRI som följde med OS 4.1
  5. HD video (30 fps)
  6. Tunnare och mycket snyggare Tummeupp.gif Har också en bra vikt när man håller den.

Sedan har vi iOS 4 och annat roligt:

  1. Röststyrning
  2. Gyroskop
  3. Möjlighet att ha egen bakgrund
  4. Game Center
  5. Kompass
  6. Multi-tasking
  7. Retina-display (960 x 640 pixlar, fyra gånger så många som föregående 3GS)
  8. FaceTime (videosamtal)

Det är vad jag kommer just nu. Uppdaterar inlägget om/när jag kommer på några andra betydliga skillnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...