Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Idiot klarar sej undan tåg med en hårsmån


snowreeler

Rekommendera Poster

Den här hade jävligt stor tur! Ca 50 sekunder in i filmklippet kommer det. Kolla till vänster i bild på en vit bil vid en korsning. Låt det sen gå till filmens slut så kommer lokförarens och hans kollegas reaktion på det som höll på att hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Det föds en idiot i var sekund! sa någon klok tänkare.

Förstår att lokförarna gick i spinn. Det var mängder av adrenalin som behövde släppas ut - det jobbet vill jag inte ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inget konstigt alls. Vad är problemet???

Titta igen! "Ca 50 sekunder in i filmklippet kommer det. Kolla till vänster i bild på en vit bil vid en korsning."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat flera gånger. Det enda jag ser är en vit bil som kör fram till bommen, och möjligen ställer sig med fronten under bommen, men filmens kvalitet är för dålig för att helt säkert avgöra om så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man hör ju hur upprörda lokförarna är om inte annat, de ser ju bättre än vad vi gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat flera gånger. Det enda jag ser är en vit bil som kör fram till bommen, och möjligen ställer sig med fronten under bommen, men filmens kvalitet är för dålig för att helt säkert avgöra om så är fallet.

Ja, det är nog rätt. Men hur kan bilen komma så nära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat flera gånger. Det enda jag ser är en vit bil som kör fram till bommen, och möjligen ställer sig med fronten under bommen, men filmens kvalitet är för dålig för att helt säkert avgöra om så är fallet.

 

Jag tror bilföraren ser ännu sämre än du och stannar först när bommen ligger mot näsan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha? Jag reagerade mer på hur rednecksen skrek...

De du kallar rednecks är en typisk psykologisk reaktion på en uppslitande händelse. Det kommer efter ett tag och går inte att styra så lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig hört svenskar skrika "heeeehaaaw boooy shoot your g'ns & ride you hoe's down the mountain" vid en traumatisk upplevelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig hört svenskar skrika "heeeehaaaw boooy shoot your g'ns & ride you hoe's down the mountain" vid en traumatisk upplevelse?

Ordvalet är väl lite annorlunda hos dom här i loket men alla uttrycker sej inte likadant, även inom samma språkområde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordvalet är väl lite annorlunda hos dom här i loket men alla uttrycker sej inte likadant, även inom samma språkområde.

Tack för förklaringen. Hur vet du att det inte är rednecks förresten? De kör ett lok & skriker heeew haaaw. Är inte det bevis nog? Nej usch så fördomfull jag är... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag inte om de är rednecks. De kanske är det. Området ser då ut som sydöstra USA i alla fall, där såna kommer ifrån. Fördomsfulla är vi nog alla till mans och på nån vänster ser jag det som en till viss del positiv sak för det gör att man kommer på sej med att tycka så och då börjar man tänka. Tänkandet leder till att man börjar ta reda på mer.

 

Vad gäller deras psykologiska reaktion kan jag redogöra för en liknande situation där ett fyllo körde framför min mamma och mej för många år sen. Hit och dit över vägbanan och varje gång han var på väg att köra i diket eller på en mötande bil gav vi ifrån oss diverse ljud. Efteråt kom svordomarna från oss. Svavlet hade kunnat komma från Pinatubo, så arga var vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...