Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Därför plockas Flash och Java bort från Mac OS X


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Oki och vart skall vi då uppdatera detta själva??? hade ju varit smart att skriva ut det i artikeln....

 

Är väl det minsta problemet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst donpasta

Då försökte uppdatera min flash så fick jag svaret att pga Adobe AIR kunde den inte installera flash.... bra början... synd om apple skall bli som windows med att man skall själv få leta reda på drivrutiner och uppdateringar i framtiden... synd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då försökte uppdatera min flash så fick jag svaret att pga Adobe AIR kunde den inte installera flash.... bra början... synd om apple skall bli som windows med att man skall själv få leta reda på drivrutiner och uppdateringar i framtiden... synd

Men det finns en mängd av program som man själv får hålla reda på idag. Och det är därför vi har detta fina forum med tips och nyheter! :)

 

 

PS. Undvik att äta grapefrukt på kvällen... ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då försökte uppdatera min flash så fick jag svaret att pga Adobe AIR kunde den inte installera flash.... bra början... synd om apple skall bli som windows med att man skall själv få leta reda på drivrutiner och uppdateringar i framtiden... synd

…Och jag är förbannad att LISP inte är bundlat i Mac OS X! Apple får massa skit för att de inte bundlade senaste versionen av Flash och Java, nu får de skit för att de gör den enda sensibla lösningen: Låter de som egentligen ska vara ansvariga för sina produkter ta ansvar för detta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst donpasta

Då apple hade kontrollen över helheten så slapp vi det som jag får nu.... försöker uppdatera till "nya" flash och det hänger sig vid 95% installerat....

 

Sen hur skall man få reda på att det finns en nyare version i framtiden???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen hur skall man få reda på att det finns en nyare version i framtiden???

 

Det har alltid varit och kommer alltid vara Adobes problem att lösa. Förhoppningsvis göra de som de gjort på WIndows den senaste tiden: inkluderar en automatisk uppdaterare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst donpasta

Hehe polaren hade samma skit med sin imac fast nu har han fixat båda.... nej hoppas det här blir mycket bättre så man slipper med massa strul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Apple har alltså bestämt sig för att inte längre skicka med Flash Player med nya datorer, men orsaken är inte att jävlas med Adobe utan att öka säkerheten. "

Jag påverkas inte för jag planerar ingen ny mac hihihi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Apple har alltså bestämt sig för att inte längre skicka med Flash Player med nya datorer, men orsaken är inte att jävlas med Adobe utan att öka säkerheten. "

Jag påverkas inte för jag planerar ingen ny mac hihihi.gif

 

Vad jättebra för dig! Glöm inte bort att ladda ner Flash när du installerat Ubuntu eller Windows, Flash ingår nämligen inte i de operativsystemen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All denna "säkerhet"? Jobbar alla på Säpo, eller??? stjarnsmall.gif

 

var tredje person är med i KGB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen, också, hur såg du att jag är det??? whistling.gif

 

 

  • Grupp:Medlem
  • Inlägg:9 558
  • Mac(ar): Mac mini C2D 1,83 GHz, 3 GB RAM. iBook G4 12" 1,2 GHz, 1,25 GB RAM

Ser du K G B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Grupp:Medlem
  • Inlägg:9 558
  • Mac(ar): Mac mini C2D 1,83 GHz, 3 GB RAM. iBook G4 12" 1,2 GHz, 1,25 GB RAM

Ser du K G B

 

Nu när jag är avslöjad kan jag erkänna att jag gick över till ФСБ (Федеральная служба безопасности Российской Федерации) 1995. policeman.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag är avslöjad kan jag erkänna att jag gick över till ФСБ (Федеральная служба безопасности Российской Федерации) 1995. policeman.gif

 

propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då försökte uppdatera min flash så fick jag svaret att pga Adobe AIR kunde den inte installera flash.... bra början... synd om apple skall bli som windows med att man skall själv få leta reda på drivrutiner och uppdateringar i framtiden... synd

Det borde väl kunna bli enklare med OS X 10.7 Lion. Det ska ju komma en app store dit som tydligen ska ha automatiska uppdateringar. Undrar om java och flash kommer kunna levereras så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde väl kunna bli enklare med OS X 10.7 Lion. Det ska ju komma en app store dit som tydligen ska ha automatiska uppdateringar. Undrar om java och flash kommer kunna levereras så?

 

Nu har jag bara ögnat igenom avtalet som finns på developer.apple.com, men punkt 3.3.2 i användaravtalet verkar uttryckligen tillåta plugins, tolkad och exekverad kod, så möjligheten verkar finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra. Apple tillhandhöll bara gamla versioner ändå så många satt med gamla versioner med massa säkerhetshål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...