Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pages på hela skärmen?


Silverfox

Rekommendera Poster

Går det inte att få Pages på hela skärmen? Jag får den bara att var i mitten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen är allt så plåttrigt när man har en 13-tummar. kan man inte få ikonerna och texterna större också? Eller är det ödet då man har en sådan liten skärm? Nu är de grymt små.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pages tar upp det utrymme på skärmen som ditt textfönster tar upp. Om du ökar förstoringsgraden på din text så kan du dra ut textfönstret, men det för med sig nackdelen att om du har Stillådan påslagen så kommer den hamna utanför skärmen - därför kan det vara bra att låta det vara i den storlek som finns så du har utrymme för stillådan och exempelvis (I)nspector / Granskaren om du skulle vilja använda den.

 

Till skillnad från Windows så tar varje Mac-program inte upp ett programfönster. Program på Macen använder en meny högst upp och har alltså inget egentligt programfönster. Det som finns är informations/arbetsfönster för det du har programmet till.

Det finns ett fåtal program på Macen som har programfönster och därmed följer de inte gränssnittstandarden för Mac, exempelvis CaptureOne och LightZone som mer ser ut som Linux program...

 

Texter och symboler kan du få större i Mac genom att slå på zoom för skärmen. Det gör du genom Systeminställningar / Hjälpmedel / Syn. Nu kan du zooma in och ut.

 

Eller anslut en större extern skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett helskärmsläge för Pages, under menyn Innehåll. Då syns bara textfältet och inga menyer alls. Men det var kanske inte vad du var ute efter? Tryck esc för att komma tillbaka till normalläge.

 

Själv tycker jag att det är rätt dumt och onödigt med widescreen-skärmar när man jobbar med ordbehandling. Ett av skälen till att jag håller kvar vid min gamla iBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...