Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Steve Jobs på krigsstigen: "Android är fragmenterat"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Ja det är helt klart det största problemet med android. Appar ser inte ut och beter sig inte likadant, alla tillverkare har sitt eget UI så bytar man från en tillverkare till en annan eller till en annan modell från samma tillverkare så kan UIt se totalt annorlunda ut.

Sånt är förvirrande för en användare. Precis därför jag föredrar Iphone. Appar fungerar och ser ut som man förväntar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är helt klart det största problemet med android. Appar ser inte ut och beter sig inte likadant, alla tillverkare har sitt eget UI så bytar man från en tillverkare till en annan eller till en annan modell från samma tillverkare så kan UIt se totalt annorlunda ut.

Sånt är förvirrande för en användare. Precis därför jag föredrar Iphone. Appar fungerar och ser ut som man förväntar sig.

”fragmentering” kontra ”integration”, intressant vinkel som jag faktiskt missat.

Kan vara ett starkt skäl till varför konkurrenterna ligger och sprattlar så långt bakom Apple och bara med dåliga kopior.

 

Microsoft är ute och Google tycks ha tagit platsen som huvudkonkurrenten till Apple som är den ende som består.

Jag hade ju önskat att fler kunde börja bli kreativa och försöka konkurrera på rätt sätt och inte bara försöka plagiera Apples framgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft kommer tillbaka nu med windows 7. De har ungefär samma tänk som Apple med windows 7. Man tillåter inte att tillverkarna ändrar i UIt och restriktioner på hur appar ska se ut har de också. Microsoft verkar göra rätt denna gången. Ska bli mycket intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...