Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Back to Mac Event 20 oktober


kjoada

Rekommendera Poster

ja det känns nästan uppenbart. spännande!!

hoppas det blir mycket rejäla nyheter (alltså inte vrida docken i perspektiv-typen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni?

 

Vad vi tror? Ja det vi snarare vet är att det kommer ett nytt operativsystem! Vad som sedan är nyheterna i operativet är svårt att sia om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni?

 

Ingen aning. Själv hoppas jag att Apple tagit sig själva i kragen för att rätta till alla femtioelva (känns det som) misstag i gränssnittet de lagt till de senaste åren, vissa som funnits i över sju år (de är främst findern, men det har stjälpt över i andra program också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det blir en riktigt omfattande ändring! Förhoppningsvis så stor förändring* att man knappt känner igen sig. totaltgalen.gif

 

* Givetvis en positiv förbättring, och som har förbättrat sånt man inte ens har tänkt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas Apple släpet 10.7 och inte bara presenterar det och sen släps det i mars.

Man jag tror att appel presenterar / släpper :

OSX 10.7 " lejon"

iLife 11

ny MBA, med ungefär samma hårdvara som MB.

Liten bump på MBP, eventuelt i3/i5 till 13".

 

Till 10.7

FaceTime

Hoppas på att det gamla expose kommer till backa.

Möjligen " upplösnings frihet"( Resolution indpendece) då är det alltid allt lika stort en cm är alltid en cm istället för att ikonen alltid är 60x60 pixlar ( det är bra om man har högupplösta

skärmar)

Plus en massa annat roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte på något nytt OS X, tror det ligger både ett och två år in i framtiden... SL har mycket kvar att ge....

 

Däremot tror jag på en ny uppdaterad Air, förhoppningsvis i 11,6" med bevarat fullstort tangentbord, 4 GB minne som går att utöka samt i-processor.

Till övriga bärbara tror jag att i-processorn lanseras även till 13", möjligtvis nya grafikkort också.

 

iLife kommer ny version, möjligt att iWork också uppdateras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gizmodo har en del kul gissningar http://gizmodo.com/5663014/is-the-mac-ready-for-multitouch bl.a. att Mac OS kommer att bli tryckkänsligt. Finns ju en del patent som kan peka mot just det. Kanske en iMac som har en flexibelt ställbar skärm, där man då och då kan använda skärmen mer på iPadvis och ibland precis som idag bara som skärm? Vissa rykten ger ju intresse för en ny Air. Kanske med tryckkänslig skärm? ... Nå vi får väl se. Kul att det händer så mycket för Apple nu. Vissa av oss väntade ju denna typ av revolution rredan 1984 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte på något nytt OS X, tror det ligger både ett och två år in i framtiden... SL har mycket kvar att ge....

 

Den där lejonet man kan skymta tider på just detta. Så jag tror att nytt operativ presenteras. Ska vi slå vad? Ska vi säga 50 spänn? ;):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för att spekulera om Mac OS X "Lion" så kanske det blir molnbaserat? Kanske man får gratis tillgång till MobileMe? Något med molnet.... Apple hade ju en jobbannons om person(er) som skulle programmera något revolutionerande inom OS X... Så något nytänkande inom OS får vi säkert se.. Tippar på att Microsoft stirrar nervös på Apples inbjudningskort ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall bli kul att följa .... jag har redan bokat in datumet i min kalender :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall bli kul att följa .... jag har redan bokat in datumet i min kalender :)

 

I iCal då får vi väl hoppas :D Samma här förövrigt och vi får hoppas på livesändning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBA borde förnyas, jag gissar på samma trackpad som övriga bärbara (varför har MBA en egen variant, är den andra för tjock???), 4 GB inbyggt RAM osv.

Vore väl också trevligt om de kunde släppa en ny AirPort Extreme som man kan koppla in DVD-spelaren i. Då kan de göra iMac tunnare eftersom de slipper bygga in DVD.

 

Lejonet kommer säkert ha en massa nya funktioner som jag inte visste att jag saknade.

 

Kan de kanske börja leverera OS X på annat sätt än DVD? USB-sticka som bara är läsbar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte på något nytt OS X, tror det ligger både ett och två år in i framtiden.../.../

 

Jag hoppas verkligen att du inte tror på att det inte kommer att presenteras ett nytt operativsystem den 20:e. Jag kan inte komma ihåg att Apple har varit så här tydliga på förhand med vad som kommer på ett event... Jag menar, de har både skrivit meningen ''Back to the Mac'' och har ett lejon på omslaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att du inte tror på att det inte kommer att presenteras ett nytt operativsystem den 20:e. Jag kan inte komma ihåg att Apple har varit så här tydliga på förhand med vad som kommer på ett event... Jag menar, de har både skrivit meningen ''Back to the Mac'' och har ett lejon på omslaget!

 

Presenteras, ja där är jag övertygad om.... men jag är lika övertygad om att lanseringen ligger minst ett år framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Presenteras, ja där är jag övertygad om.... men jag är lika övertygad om att lanseringen ligger minst ett år framåt.

 

Jag tror nog att det är så pass stora förändringar att utvecklare m fl behöver lite tid, så till maj tror jag nog att man kanske kan släppa lös katten. Men jag tror inte heller att det kommer nu i år. Eventuellt kanske till och med maj är för tidigt, och man kanske skulle kunna tänka sig att det är mer sannolikt att lansering sker vid den här tiden nästa år. Nåväl, den 20:e får vi veta. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ eventet på alltommac och macradions livesändning. Förhoppningsvis streamar apple också eventet precis som förra gången....

 

Vilket jag personligen tror. De är trötta på alla i publiken som förstör nätet på eventet med att försöka sända.... Så varför inte slå undan benen på dessa "parasiter" och själva sända allt live

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om Allt om Mac; deras webb-teve är way better än Febers nya teve-satsning. Ska man vara riktigt hård så är Feber-teve uruselt.

 

Nej, tummen upp säger jag till Allt om Mac! Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukade det inte vara tisdagar förr i tiden eller minns jag fel?

 

Det är dags att revolutionera världen och vara rebell.... totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gränssnittet från Mac OS 9 :bultandehjarta::pompoms::rockapa:

IT-avdelningen på vårt jobb har bestämt att alla måste använda Windows 2000-gränssnittet på vårt operativsystem XP från 2001. :tappahakan: Så det är inte helt ovanligt med nostalgi inom IT. Sen kan jag hålla med om att det var renare och enklare gränssnitt förr i tiden. Det blir lätt lite otydligt med för mycket effekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...