Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Eurosport Player


orreman

Rekommendera Poster

nu är det 3:e April. Jag får fortfarande inte Eurosport Player att funka på min MBP med Mac OS X 10.6.6. Någon som har lyckats? Någon som har en work-around som inte innebär bota från extern disk med gammalt OS?

 

Nej. Försökte med CrossOver (IE8) men det gick inte att installera Silverlight där, krachade vid varje försök. Eurosport Player finns som iPad-app för vissa länder, får hoppas att den även släpps i Sverige snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

parallels + win7 = eurosport player!

 

Man behöver bara starta om datorn i win7 och börjar njuta.

 

Visst, betalar Eurosport för licensen, men inte ens då är det knappt acceptabelt att det inte fungerar på OS X fast de påstår det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chris241181

Fy fan vad nice det vore om ipad appen skulle komma till sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad nice det vore om ipad appen skulle komma till sverige!

 

Det hjälper bara de få som har en iPad och det löser verkligen inte problemet i sig, dvs att Eurosport Player, Silverlight och OS X 10.6 vägrar att fungera tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

Silverlight är ju rikskass, varför vill någon använda sig av det? Det måste väl ändå finnas andra betydligt bättre format för livesändning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Silverlight +Safari+Eurosport omöjlig kombination !!

 

Vem ska lösa problemet Eurosport eller Apple ??

 

Men Eurosport +Firefox går bra.

 

Kontenta ge f-n i Safari kör Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
slicemenice

Nu funkar inte min Eurosport player, jag som ville se på cykling idag!

 

Nån annan som fått problem nu plötsligt? Min har ju alltid funkat tidigare. Testade att tanka senaste silverlight, men utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverlight +Safari+Eurosport omöjlig kombination !!

 

Vem ska lösa problemet Eurosport eller Apple ??

 

Men Eurosport +Firefox går bra.

 

Kontenta ge f-n i Safari kör Firefox.

 

Eurosport+Firefox funkar EJ för mig. Vilken version av OS, Firefox etc har du som det fungerar för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar inte min Eurosport player, jag som ville se på cykling idag!

 

Nån annan som fått problem nu plötsligt? Min har ju alltid funkat tidigare. Testade att tanka senaste silverlight, men utan resultat.

 

Det står på deras sida att de håller på med uppdateringar av tjänsten 7-16 maj. De vill väl att ännu färre skall kunna använda den... Annars skall det (enligt dem själva) fungera på Intel-Mac:ar med Tiger eller Leopard, men ej Snow Leopard. Helt otroligt att man kan göra en ny Player-version som bara fungerar med gamla OS, när den gamla versionen av Eurosport Player (som fanns för ett år sedan) fungerade med Snow Leopard!

 

För er som vill följa Girot och inte får Eurosport Player att fungerar rekommenderas RAI Sport. Visserligen på italienska, men gratis och man kan t.o.m välja vilken kamera man vill följa. Italienarna verkar i alla fall veta hur man implementerar Silverlight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

Nu verkar Eurosport player fungera igen, det var säkert något med uppdateringen som Oos skriver här ovan. Jag kan också meddela att jag hört av andra som har Snow Leopard att det funkar för dem också nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar Eurosport player fungera igen, det var säkert något med uppdateringen som Oos skriver här ovan. Jag kan också meddela att jag hört av andra som har Snow Leopard att det funkar för dem också nu!

 

Yes, äntligen verkar dom fått ordning på problemen, nu fungerar Eurosport Player som det ska, testat med Chrome, Safari, Firefox och Camino.

Det tog bara ett par år att få till det, snabbt jobbat av Eurosport/Apple.glare.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Hade glömt att kolla efter uppdateringen. Om ett par år funkar det säkert med Lion också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan meddela att problemet med Mac och Snöleoparden endast var relaterat till den Svenska playern.

Jag har varit med och hjälpt till att felsöka de senaste veckorna.

Tack vare supporten i Paris för Eurosport så kunde de lokalisera och lösa problemet ;)

Hoppas allt ska vara ok nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall du ha tack för StevenH! Det förklarar ju lite varför det tagit sån tid för dem att lokalisera och fixa problemet. Då är det dig vi skall kontakta nästa gång den krånglar tongue.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan meddela att problemet med Mac och Snöleoparden endast var relaterat till den Svenska playern.

Jag har varit med och hjälpt till att felsöka de senaste veckorna.

Tack vare supporten i Paris för Eurosport så kunde de lokalisera och lösa problemet ;)

Hoppas allt ska vara ok nu.

 

Då tackar vi så mycket för hjälpen, bra jobbat.yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det nice att dom ÄNTLIGEN har fixat så att det funkar på mac!

Men är det bara jag som har problem med Silverlight-spelaren på vilken dator

jag än använder, pc eller mac?!

 

Lagom frustrerande att behöva starta om streamen tusen gånger när "Laddar" eller "!"

dyker up :ThumbsDown:

 

Fattar inte att det ska vara så svårt att få till en stabil stream, fattar inte heller

att företag fortsätter att använda Silverlight. När jag hade MLB.tv för ett par år sedan

var det bara en massa problem med Silverlight också. Tror dom droppade skiten efter typ ett

år... hoppas Eurosport gör samma sak :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Visst är det nice att dom ÄNTLIGEN har fixat så att det funkar på mac!

Men är det bara jag som har problem med Silverlight-spelaren på vilken dator

jag än använder, pc eller mac?!

 

Lagom frustrerande att behöva starta om streamen tusen gånger när "Laddar" eller "!"

dyker up :ThumbsDown:

 

Fattar inte att det ska vara så svårt att få till en stabil stream, fattar inte heller

att företag fortsätter att använda Silverlight. När jag hade MLB.tv för ett par år sedan

var det bara en massa problem med Silverlight också. Tror dom droppade skiten efter typ ett

år... hoppas Eurosport gör samma sak :crossfingers:

 

Sitter o kollar lite tennis nu, i Osx så får jag samma problem som du, men i windows så funkar det i stort sett felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det står fortfarande idag (19 juni 2011) på Eurosport Players svenska sida att kombinationen Mac OS 10.6 och Silverlight INTE fungerar, utan bara med äldre OS, men det är antagligen gammal info från 2010 och början av 2011 som ligger kvar? För problemen med svenska Eurosport Player på nya macar det verkar ju vara löst med hjälp av bl.a. StevenH 18 maj. Så då vågar man kanske köra en prenumeration i juli för att se LeTour med Adamsson m.fl. som är SÅ bra jämfört med de grötiga kommentatorerna på Danmark TV2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

 

Någon som har någon idé om varför följande problem uppstår efter den senaste uppdateringen av Eurosport Player?

Jag kan nu bara se sändningarna utan kommentator, alltså de som ligger längst ner i listan. Exempelvis Snooker bord 1 och Touren utan kommentator. Jag kan även se Eurosport News. Jag kan dock INTE se Eurosport 1 och 2. Sitter med en MacBook.

 

Tacksam för svar!

 

 

Edit: När jag försöker spela upp Eurosport 1 och 2 visas ett "!" följt av felmeddelande "3222".

MVH

 

Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu (21 juli 2011) har Eurosport Playern uppdaterats igen. Vem kunde anat att det nu INTE fungerar på Mac ... Usch! Mitt under Tour de France. Jag får ett fel i Playrn med ett stort utropstecken och (3222) skrivet under. Vad nu det betyder. Detta gäller bara de två huvudkanalerna. Specialkanaler etc, som tydligen inte uppdaterats, funkar fortfarande.

 

Någon som löst detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande samma problem med Eurosport Player med Safari och firefox. Får svar att Cookies inte kopplas (3222).Det märkliga är att Eurosport övriga kanaler fungerar men inte EU 1 eller EU2Som tur är så funkar Eurosport Player md Wndows SP och Bootcamp.Frågan som återstår är hur går det med Lion???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

Min Eurosport Player har nu efter uppdateringen börjat fungera riktigt bra! Touren flyter på i högsta upplösning utan avbrott.

Jag har Leopard (men snart Lion, hoppas det funkar där också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...