Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Eurosport Player


orreman

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Har börjat få problem med Firefox (version 3,6) då det hänger sig varje gång jag öppnar eurosportplayer.se. Vad kan detta bero på? Samma sak händer med Safari. Har en Macbook Pro, Snow Leopard 10.6.4.

 

Någon som för övrigt fått i gång Eurosport Player på Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Samma problem här. Har fått följande svar 100901 från Support Video på Eurosport:

 

"Sedan lanseringen av den nya Silverlight-spelaren på Eurosport Player har våra Mac-användare stött på problem. Eurosport Player ska vara kompatibelt med Mac-datorer och vi jobbar för fullt för att felsöka efter orsaken till problemet. Vi ber om ursäkt och ber dig att ha lite tålamod så borde detta vara löst inom en mycket snar framtid."

 

Har även pratat med Microsoft Silverlight Support och de hade samma problem när de försökte kolla på Eurosport Player på en Mac. Men om testsidan för Silverlight fungerar (http://www.silverlight.net/showcase/) skall det inte vara något fel på den i alla fall, enligt dem.

 

De kunde ju haft kvar den gamla spelaren parallellt med den nya tills de fixat problemet, för den var det inget problem med. Nya kunder som har Mac blir ju dessutom lurade, eftersom testvideon för att kolla systemet, fungerar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon fått igång Eurosport Player med Snöleoparden?

 

Har just skaffat Eurosport Player. Allt fungerar som att komma in på mitt konto etc. Problemet är att uppspelning ej startar. Det gäller både WEBB-TV och Arkiv. Det gäller både senaste versionerna av Firefox och Safari med tilläggsprogram och insticksmoduler.

 

Fått rådet från Eurosport support att installera om Microsoft Silverlight en gång till, plocka bort cookies, koppla bort Norton Antivirus, stänga ned fönstret i browsern för att öppna ett nytt och göra omstart. Har gjort detta men problemet finns kvar.

 

Jag har en IMac 24", 4 Gb minne och MacOS 10.6.4. Jag har också en MacBookPro5.5 Intel Core 2 Duo och MacOS 10.6.4. Problemet är detsamma på den datorn.

 

Hoppas någon har en lösning på gång. Själv är jag misstänksam mot Microsoft Silverlight programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också tveksam till Silverlight när jag upptäckte att man var tvungen att ha det på Eurosports webb. Men från första installationen har det faktiskt fungerat överraskande bra, för att inte säga i det närmaste klanderfritt. Jag har en 4 år gammal MacBook Pro "CoreDuo" 1,83 GHz, 2GB RAM, Snow Leo 10.6.4. Brukar för det mesta köra iCab, men testade nyss Safari (5.0.1) bara för att kunna svara dej. Funkar lika bra i Safari. Firefox har jag slutat använda nästan helt; är rätt så efter de andra vad gäller hastigheten. Silverlight plugin har version 4.0.50524.0.

 

Vet inte varför det inte funkar hos dej; råden du fått borde ha löst problemet. Skulle möjligen också kolla brandväggen (Little Snitch?) om något ev blockar där. Kommer jag på något mer, återkommer jag och fyller på.

 

Hur långt kommer du innan det blir stopp, och hur ser det ut? Får du något felmeddelande, med mera?

 

Edit: tillägg, OK, drog igång FF också och det är inga problem där heller. Playern buffrar bara ett par sekunder och drar sen igång. Kvalitén är väl lite för grynig för fullskärm, men bilden flyter iaf helt hackfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också tveksam till Silverlight när jag upptäckte att man var tvungen att ha det på Eurosports webb. Men från första installationen har det faktiskt fungerat överraskande bra, för att inte säga i det närmaste klanderfritt. Jag har en 4 år gammal MacBook Pro "CoreDuo" 1,83 GHz, 2GB RAM, Snow Leo 10.6.4. Brukar för det mesta köra iCab, men testade nyss Safari (5.0.1) bara för att kunna svara dej. Funkar lika bra i Safari. Firefox har jag slutat använda nästan helt; är rätt så efter de andra vad gäller hastigheten. Silverlight plugin har version 4.0.50524.0.

 

Vet inte varför det inte funkar hos dej; råden du fått borde ha löst problemet. Skulle möjligen också kolla brandväggen (Little Snitch?) om något ev blockar där. Kommer jag på något mer, återkommer jag och fyller på.

 

Hur långt kommer du innan det blir stopp, och hur ser det ut? Får du något felmeddelande, med mera?

 

Edit: tillägg, OK, drog igång FF också och det är inga problem där heller. Playern buffrar bara ett par sekunder och drar sen igång. Kvalitén är väl lite för grynig för fullskärm, men bilden flyter iaf helt hackfritt.

 

Tack för utförliga svar. Jag förstår nu att det är Silverlight som krånglar. Ser att den version av Silverlight plugin du har förmodligen är äldre än min. 4.0.50524.0 mot min 4.0.50826.0. Min är förmodligen så ny och "modern" att den har en bug som gör att den inte fungerar. Jag är mycket tacksam för om du skulle kunna sända mig en kopia av din Silverlight plugin. Då kan jag byta ut den mot min och se om det då fungerar. Stort tack på förhand.

Min e-postadress är alger.klasson@visit.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma problem och fått samma svar från Eurosport support. Håll oss uppdaterade om det funkar med annan version av Silverlight, har sett 0 minuter Vuelta p.g.a detta :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i kontakt med Eursportplayer åtskilliga gånger sedan början av förra veckan. Jag hade sett fram emot två veckor med US Open men ack vad besviken jag blev. Deras sista svar från 3/9 är följande:

 

"Vi upplever vissa problem med vår nya Silverlight-spelare på Eurosport Player. Det är just Mac-användare som har problem att använda den nya spelaren och vi jobbar febrilt för att hitta orsaken till problemet för att sedan kunna åtgärda det snabbast möjligt. I dagsläget fungererar Eurosport Player för de Mac-användare som har en Intel-processor i sina Mac-datorer. Vi ber om ursäkt för det inträffade och ber dig att ha lite tålamod så borde problemet vara löst inom kort. Undantaget just nu på Eurosport Player vad gäller mac-datorer är just att de som har en intelprocessor fungerar med Playern."

 

Det stämmer dock inte eftersom jag sitter med en Intel-processad MacBook Pro på jobbet. (2.66 GHz Intel Core 2 Duo) med Firefox 3.5.2.

Däremot kom jag på att jag hemma hade en äldre MacBook och där fungerar Eurosportplayer utmärkt och även den har Intel Core 2 Duo.

 

GAMLA MacBook

Mac OS X 10.5.8, 2,16 Ghz Intel Core 2 Duo, Firefox version 3.5.2.

 

NYA MacBook

Mac OS X 10.6.2, 2,66 Ghz Intel Core 2 Duo, Firefox version 3.5.2.

 

Jag har mailat dem igen och väntar ivrigt på vad de har för svar den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att kopiera Silverlight Plug-in filen från Bibliotek > Internet Plug-ins i din GAMLA MacBook och sätta in den på motsvarande ställer i din NYA MacBook (kyft ut den som finns deär nu) Gör omstart och se om det fungerar nu.

 

Om du har kvar hela det gamla Silverlight installationspakeet kan du ju använda det för att installera om Silveelight och se om det fungerar på din NYA MacBook. Skriv gärna och berätta för oss hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4.0.50524.0 på väg...

 

... trodde jag. Alldeles nyss fick jag ett mail med titeln: "Ämne: BANNED contents from you (.exe,.dll,Silverlight.plugin/Contents/MacOS/CoreCLR.bundle/Contents/MacOS/da/mscorlib.resources.dll)" som på ca en A4 sida redogör för anledningen till att mitt mail med Silverlight-pluggen har blivit stoppat. Filtret hos min SMTP (Telia) blockar bl.a. zipade bilagor av den här typen... etc, etc.

 

Det borde gå att hitta tidigare versioner av Silverlight på webben. Från de flesta nedladningssajterna länkas man vidare till den senaste versionen (oftast hos Microsoft), men jag har lyckats få fram länkar till två tidigare versioner av pluggen. Jag lovar ingenting, men det kan ju kanske visa sej var värt ett försök?

Testa de här:

1. http://silverlight.dlservice.microsoft.com/download/0/D/E/0DEAFE9C-8451-4497-8F8B-DFF82B729818/Silverlight.dmg (nedladdat 7 mars 2010)

 

2. http://download.microsoft.com/download/2/2/C/22CABA89-3580-4611-8E0D-56749D2120DF/runtime/Silverlight.dmg (18 apr 2010)

 

Det är 2:an, tror jag, som jag använder och som funkar på min gamla MBP "Core Duo".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att kopiera Silverlight Plug-in filen från Bibliotek > Internet Plug-ins i din GAMLA MacBook och sätta in den på motsvarande ställer i din NYA MacBook (kyft ut den som finns deär nu) Gör omstart och se om det fungerar nu.

 

Om du har kvar hela det gamla Silverlight installationspakeet kan du ju använda det för att installera om Silveelight och se om det fungerar på din NYA MacBook. Skriv gärna och berätta för oss hur det gick.

 

 

Jag har nu kollat upp min Silverlight på min gamla MacBook och det är samma version som på min nya MacBook, dvs Silverlight 4.0.5. Det är alltså ingen skillnad på Silverlight.

Den enda skillnaden på datorerna, förutom att snabbare processorer, är att det är en nyare Max OS X (10.6.2.) på min nya MacBook där jag inte kan se Eurosport Player mot den gamla MacBooken som har Mac OS X 10.5.8.

Kan det vara något i OS som ställer till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara något i OS som ställer till det?

Inte troligt, då jag kör det senaste Snow Leo, 10.6.4. (skrivet tidigare i tråden).

Silverlight 4.0.5 finns i flera versioner också; den som funkar för mej är 4.0.50524.0, den senaste 4.0.50826.0 är den som inte funkar för <Regla>, m. fl.

Ta info på din(-a) plugin för att se vilken(-a) version(-er) det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverlight 4.0.5 finns i flera versioner också; den som funkar för mej är 4.0.50524.0, den senaste 4.0.50826.0 är den som inte funkar för <Regla>, m. fl.

Ta info på din(-a) plugin för att se vilken(-a) version(-er) det är.

 

Jag har version 4.0.50826.0 på båda. Ska försöka nedgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... trodde jag. Alldeles nyss fick jag ett mail med titeln: "Ämne: BANNED contents from you (.exe,.dll,Silverlight.plugin/Contents/MacOS/CoreCLR.bundle/Contents/MacOS/ da/mscorlib.resources.dll)" som på ca en A4 sida redogör för anledningen till att mitt mail med Silverlight-pluggen har blivit stoppat. Filtret hos min SMTP (Telia) blockar bl.a. zipade bilagor av den här typen... etc, etc.

 

Det borde gå att hitta tidigare versioner av Silverlight på webben. Från de flesta nedladningssajterna länkas man vidare till den senaste versionen (oftast hos Microsoft), men jag har lyckats få fram länkar till två tidigare versioner av pluggen. Jag lovar ingenting, men det kan ju kanske visa sej var värt ett försök?

Testa de här:

1. http://silverlight.d...Silverlight.dmg (nedladdat 7 mars 2010)

 

2. http://download.micr...Silverlight.dmg (18 apr 2010)

 

Det är 2:an, tror jag, som jag använder och som funkar på min gamla MBP "Core Duo".

 

Tjena!

Provade installera 2:an, dvs. 4.0.50401.0, men utan att det funkade. Provade även 1:an utan succé tyvärr. Har någon annan fått det att funka?

Jag jobbar som webutvecklare och lade märke till att när man loggat in på eurosportplayer.com så får man en 404 på http://twilight.euro...cesspolicy.xml. Det är en domänpolicyfil som ska speca vilka domäner som har tillåtelse att hämta filer från twilight.eurosport.com (som jag antar är streaming servern). Men om det nu är det som är felet så är det ju konstigt varför det inte funkar på vissa macar??? Jag skrev ner det i ett mail och skickade till eurosport, men har hittils bara fått ett systemgenererat skitsvar. Vill ju se Söderling ikväl!!! 50 spänn i månaden åt skogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också vilja se Söderling i kväll. Har laddat ned äldre version, plockat bort Silverlight Plugin från mappen internet Plugins och kastat i papperskorgen. Tömt den och gjort omstart. När jag då med det "äldre" Silverlight-paketer försöker installera programmet igen får jag efter några moment att det inte går att installera denna version efrtersom det finne en nyare version av Silverlight Plugin på datorn. Apples sökverktyg kan inte hitta någon sådan plugin. Kan den finnas i dold form någon annanstans? Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också vilja se Söderling i kväll. Har laddat ned äldre version, plockat bort Silverlight Plugin från mappen internet Plugins och kastat i papperskorgen. Tömt den och gjort omstart. När jag då med det "äldre" Silverlight-paketer försöker installera programmet igen får jag efter några moment att det inte går att installera denna version efrtersom det finne en nyare version av Silverlight Plugin på datorn. Apples sökverktyg kan inte hitta någon sådan plugin. Kan den finnas i dold form någon annanstans? Hur gör jag?

Ibland kan problemet med "nyare version finns redan" lösas genom att avinstallera med hjälp av medföljande avinstallerare, istället för att bara slänga i papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också vilja se Söderling i kväll. Har laddat ned äldre version, plockat bort Silverlight Plugin från mappen internet Plugins och kastat i papperskorgen. Tömt den och gjort omstart. När jag då med det "äldre" Silverlight-paketer försöker installera programmet igen får jag efter några moment att det inte går att installera denna version efrtersom det finne en nyare version av Silverlight Plugin på datorn. Apples sökverktyg kan inte hitta någon sådan plugin. Kan den finnas i dold form någon annanstans? Hur gör jag?

 

Du måste ta bort silverlight på lite olika ställen.

 

/Library/Internet-Ins/Silverlight.plugin

/Library/Application Support/Microsoft/Silverlight

 

och för Snow Leopard

/var/db/reciepts/com.microsoft.installSilverlightPlugin.bom

/var/db/reciepts/com.microsoft.installSilverlightPlugin.plist

 

icke Snow Leopard

/Library/Receipts/Silverlight*.pkg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig som en idiot som inte kan hitta avinstalleraren. När jag dubbelklickar på Silverlight.pkt hamnar jag direkt i installeraren och fastnar sedan i att det påstås finnas en nyare version av plug-inen. Hjälp mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig som en idiot som inte kan hitta avinstalleraren. När jag dubbelklickar på Silverlight.pkt hamnar jag direkt i installeraren och fastnar sedan i att det påstås finnas en nyare version av plug-inen. Hjälp mig.

Jag tror inte det finns någon avinstallerare i installationspaketet.

Ska jag komplicera bilden av Silverlight ytterligare, så fick jag nyss fram att den version jag har kvitto på (i Receipts) är 3.0, från 13 april. Själva plugin-versionen är uppdaterad senare. Fick 22 träffar på Silverlight på min Mac.

Installeraren har smetat av sej med diverse filer på en hel del andra ställen än där man normalt skulle leta; bl.a. i QuickTimes-Flip4Mac WMV-Export Component-pluggen, i Plex, i Microsoft (Appl. Support), m m.

Har ni hittat Silverlight-inställningar? Om inte, klicka på Microsoft Silverlight-aliasikonen i programmappen och klicka på Läs mer-länken.

post-12618-004678100 1283809035_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Provade installera 2:an, dvs. 4.0.50401.0, men utan att det funkade. Provade även 1:an utan succé tyvärr. Har någon annan fått det att funka?

Jag jobbar som webutvecklare och lade märke till att när man loggat in på eurosportplayer.com så får man en 404 på http://twilight.euro...cesspolicy.xml. Det är en domänpolicyfil som ska speca vilka domäner som har tillåtelse att hämta filer från twilight.eurosport.com (som jag antar är streaming servern). Men om det nu är det som är felet så är det ju konstigt varför det inte funkar på vissa macar??? Jag skrev ner det i ett mail och skickade till eurosport, men har hittils bara fått ett systemgenererat skitsvar. Vill ju se Söderling ikväl!!! 50 spänn i månaden åt skogen.

Klick på http://twilight.eurosport.com ger 4 länkar på franska. Klickar på dom ger bl.a. Error 500 Internal Server Error, twisti.sti.eurosport.tv is not loading, Powered by OpenDNS, etc, men länken Eurosport leder till http://www.eurosport.com/ med titeln Eurosport Splash på flera språk, där man kan välja svenska och spara inställningen.

 

Kollade lite på playern tidigare ikväll och det funkade normalt, men nu kommer jag inte längre in. Trailern funkar OK, men inte Playern :(

 

Så nu behöver jag inte längre ha dåligt samvete för att lyckas "bättre" (utan att veta anledningen till succén, hehe).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har version 4.0.50826.0 på båda. Ska försöka nedgradera.

 

Nu har jag nedgraderat Silverlight, vilket tog ett himla tag eftersom Silverlight envisades om att det fanns en nyare version trots en grundlig genomgång av alla tänkbara mappar. Till slut hittade jag en Silverlight-genväg i Program-mappen som inte syntes när man sökte efter Silverlight.

 

Men inte f*n funkar det för det. Varken på Firefix eller Safari. Man blir ju rätt trött på det här. Jag ger upp och hoppas Eurosport kommer med en lösning (och det tror man på).

Fram tills dess får jag tampas med barnen om vem som ska ha datorn hemma.

 

Eurosport har för övrigt lovat i ett mail att "Vi kommer att behandla ditt ärende så snart som möjlöigt för att hitta en lösning på ditt problem. Tills dess, om du inte kan använda tjänsten från en annan dator, kommer ditt konto att förlängas så att du kompenseras för den tid som du inte kunnat använda tjänsten."

 

Så för alla som inte har datorer som det funkar på, hör av er till Eurosport så att det kompenserar er för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här svaret fick jag igår.

 

I och med övergången till den nya Silverlight-spelaren på Eurosport Player så har Mac-användare upplevt vissa problem med Eurosport Player. Vi jobbar för fullt för att ordna så att våra Mac-användare ska kunna använda Eurosport Player utan problem. Problemet kommer vara löst inom en snar framtid. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig att ha lite tålamod så borde det vara löst snart. Vi kommer givetvis spara era kontaktuppgifter och kompensera detta på bästa sätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...