Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får ej bluetooth att funka på iPhone 4


Joz

Rekommendera Poster

Ja, som rubriken lyder; jag får inte bluetooth att funka ordentligt på min iPhone 4.

 

När jag aktiverar bluetooth så står det "Nu upptäckbar". Låter bra så långt. Men när man ska få upp listan över upptäckta synliga enheter så står den bara och tuggar i all oändlighet. Det händer ingenting, och man hittar aldrig några andra enheter. Andra enheter verkar dock kunna hitta mig, och om den personen anger en kod så dyker den rutan upp på min iPhone. Knappar in koden och jag får då upp den andra personens telefon i listan. Detta alltmedan den fortfarande står och tuggar efter andra enheter. Dock står det "ej ansluten". När jag då klickar på den telefonen så ändras status till "ansluten", men det går fortfarande inte att skicka över filer.

Den andra personen får då upp ett meddelande där det står att anslutningen misslyckades och "Kontrollera inställningarna för bluetooth på den andra enheten: bluetooth på, enheten synlig och enheten inom räckhåll". Jag uppfyller alla dessa kriterier men ändå funkar det inte.

Provade även att sitta bredvid min vän som också har en iPhone 4, och hon hade exakt samma problem, bara att där så "hittade" vi aldrig varandra övh. Vi satt 50 cm ifrån varandra.

 

Snälla hjälp någon? Vad beror detta på? Är det ett fel med iOS 4, eller telefonerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs manualen.

 

Eller googla.

 

Du kan inte skicka filer över BT med Iphone (om du inte jailbreakar och installerar en tredjeparts BT-programvara ). Det är en begränsning de sannolikt tvingats till av musikbolagen pga sin dominans på marknaden för nedladdad musik i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvänta dig inte att kunna flytta filer mellan iPhone och andra telefoner via Bluetooth. Ansluta till headset eller ansluta till en dator som modem funkar utmärkt, men att utföra filöverföringar innebär för stora säkerhetsrisker och möjligheter till piratkopiering etc etc etc.......... Dvs mindre kontroll för Apple.

 

Lev nu lycklig och njut av din fulländade telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs manualen.

 

Eller googla.

 

Du kan inte skicka filer över BT med Iphone (om du inte jailbreakar och installerar en tredjeparts BT-programvara ). Det är en begränsning de sannolikt tvingats till av musikbolagen pga sin dominans på marknaden för nedladdad musik i USA.

 

Oj det hade jag ingen aning om. Låter logiskt, men samtidigt idiotiskt... Kan man ju på alla andra telefoner.

Men är det alltså även tänkt att min iPhone 4 inte kan hitta andra telefoner överhuvudtaget? Eftersom listan bara står och tuggar? Bara tillbehör alltså?

Ville bara ha en bekräftelse, tack så hemskt mycket för de snabba svaren i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluetooth på iphone har du mer eller mindre bara för handsfree (samtal, ej musik vad jag vet???) och tethering (använda den som modem till datorn utan kabel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte ens skicka över bilder, filmer (filmade med iphone) eller röstmemon via blåtand?

Låter som man förlorar mer än vinner på att hindra användarna med att skicka filer tycker jag, de flesta piratkopierar ju inte direkt med blåtand, måste ju vara drygt att skicka över musik på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till andra iphone användare kan du skicka filer genom applikationer som t.ex "Bump" (om dem också har applikationen). Bump är gratis och funkar bra.

har personligen aldrig behövt skicka någon media till någon via blåtand, funkar fint genom e-post oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till andra iphone användare kan du skicka filer genom applikationer som t.ex "Bump" (om dem också har applikationen). Bump är gratis och funkar bra.

har personligen aldrig behövt skicka någon media till någon via blåtand, funkar fint genom e-post oftast.

 

E-post är grymt smidigt. Sen kan du ju köra en chat-applikation som Beejive eller liknande. Hur ofta skickar du filer mellan två datorer över bluetooth?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluetooth på iphone har du mer eller mindre bara för handsfree (samtal, ej musik vad jag vet???) och tethering (använda den som modem till datorn utan kabel).

 

Jodå musik via BT går alldeles utmärkt nuförtiden också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej Allihopa!!!

 

Nu har jag letat och letat i hur länge som helst och till slut hitta jag det. Hela sverige verkade leta efter program, överföring med Iphone och ingen har lyckats hitta det men det har jag gjort nu och här ska ni få hemsidan ni kan hämta programet från!!!

 

Programet går att ladda ner både till PC och MAC!

 

Och snälla var schyssta och skriv hemsidan till alla forumar som ni är medlemar i som folk söker program till överföring med iphone för det är ett helvete att hitta program till just detta!

 

 

HEMSIDAN ÄR : http://www.teknikbrunnen.se/iphone-explorer/

PS! Apple ta eran Bluetooth och ni vet vad ni kan göra med den, peace out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej på er alla som försöker svara.

jag är faktiskt leds på alla er i alla forums som drar och går på allt annat än det som har begärtts. jag tycker så här kan man inte svara gör inte det heller låt den vara annars bli bara masa babel utan resultat.

hoppa att innan ni hoppar på mig och skriver massa till förstår det jag har skrivit.

mvh Hammo40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4.2

 

3.1.3 var mer korrekt om det är A2DP som avses. AVCRP kom däremot senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...