Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari 5-tråden


Axelman

Rekommendera Poster

Dig!

...

Var hittar man Safari Reader? Nu har jag letat i 10 minuter....? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

AHA! Det dyker upp en liten skylt med ordet LÄSARE i textraden när Safari upptäcker en artikel! Det var smooth!! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trasigaklader

Vet faktiskt inte vad Safari Reader är :S *skäms*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Better to go Safari then dance a Slow-fox...... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var visst för långsam där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet faktiskt inte vad Safari Reader är :S *skäms*

 

Jamen jag skrev ju det i inlägget innan! :totaltgalen: Gå till en artikel i en tidning eller Wikipedia så dyker det upp ett litet ord LÄSARE i adressraden. Klicka på den så får du se!!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trasigaklader

Jo, men jag vet inte vad "det" är för något. Vad innebär Safari Reader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var visst för långsam där

 

Kör du Firefox....? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag vet inte vad "det" är för något. Vad innebär Safari Reader?

 

Att Safari "plockar ut" texten och presenterar den utan reklam på ett smidigare sätt! Gör som jag sa så får du se! :ThumbsUp: Se exemplet nedan...

post-363-1276176762,06_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trasigaklader

Jäklar va fiffigt! Ska nog ta och fixa det nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar va fiffigt! Ska nog ta och fixa det nu!

 

 

 

Nog fixa? Förstår inte varför du och Axelman har varit skeptiska från början. Kör på bara!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog fixa? Förstår inte varför du och Axelman har varit skeptiska från början. Kör på bara!

 

Du läser ju inte vad jag skriver.... Apple har blivit darriga på nya uppdateringar. VEm vill stoppa in huvudet i ett getingbo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Safari "plockar ut" texten och presenterar den utan reklam på ett smidigare sätt! Gör som jag sa så får du se! :ThumbsUp: Se exemplet nedan...

 

Jag gillar Safari Reader, men jag kan inte scrolla med touchpaden i "readerläget". Måste dra i reglaget till höger om texten.

Det gillar jag INTE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AHA! Det dyker upp en liten skylt med ordet LÄSARE i textraden när Safari upptäcker en artikel! Det var smooth!! :skondans:

Du kan också komma åt finessen via menyn Innehåll:Öppna läsare, eller på tangentbordet kommando+shift+r.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också komma åt finessen via menyn Innehåll:Öppna läsare, eller på tangentbordet kommando+shift+r.

 

Jag letade efter READER, inte LÄSARE....... :ThumbsUp: Ganska korkat att lansera Safari Reader och sen heter det läsare.... :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Safari Reader, men jag kan inte scrolla med touchpaden i "readerläget". Måste dra i reglaget till höger om texten.

Det gillar jag INTE.

 

Jag kan scrolla med MagicMouse...... det är inte någon inställning som du behöver göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan scrolla med MagicMouse...... det är inte någon inställning som du behöver göra?

 

Jag har kollat runt lite bland inställningar men hittar inget. Det hade varit väldigt bekvämt att slippa dra i reglaget alltså.

 

Det borde ju fungera med touchpaden tycker jag. fundersam.gif

 

Edit: använder jag tre (!) fingrar så scrollar läsaren, men då scrollar den antingen till botten eller toppen av artikeln. Jag kan inte scrolla till en specifik del av artikeln. Konstigt va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan scrolla med MagicMouse...... det är inte någon inställning som du behöver göra?

 

Kan också scrolla med touchpadden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespersultan

Jag har kollat runt lite bland inställningar men hittar inget. Det hade varit väldigt bekvämt att slippa dra i reglaget alltså.

 

Det borde ju fungera med touchpaden tycker jag. fundersam.gif

 

Edit: använder jag tre (!) fingrar så scrollar läsaren, men då scrollar den antingen till botten eller toppen av artikeln. Jag kan inte scrolla till en specifik del av artikeln. Konstigt va?

 

Skroll på Reader-läget funkar med touchpad för mig. Testa starta i felsäkert läge eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt det du nämner är inga systemhack, som alltså skulle gå emot några programmeringskonventioner Apple ställt upp.

Så jag skulle bli förvånad om någon får problem med vare sig ClickToFlash, Glimmerblocker eller stilmallen tillsammans med Safari 5.

Tack, det verkar fungera alltihop. En annan sak: Jag hade ingen lust att spara en massa webbilder i Top Sites (använder inte det) så jag låste den mappen tidigare (användare=endast läsa). Det verkar som att Safari 5 fungerar även med den mappen låst. Men kan det påverka prestanda, tror du? Du som kan det här, smöra, smöra... storkram.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig funkar inte extensions/tillägg stjarnsmall.gif

 

Har gjort säker start samt återställt Safari. Vad mer kan man behöva göra för att få igång det? Går inge vidare att installera adblock då jag bara får upp att jag måste aktivera tillägg emoticon-yuck.gif

 

Bifogad bild visar hur det ser ut hos mig.

 

OS X 10.6.3

 

-edit-

 

bifogade filen whistling.gif

post-23340-1276182593,2_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig funkar inte extensions/tillägg stjarnsmall.gif

 

Har gjort säker start samt återställt Safari. Vad mer kan man behöva göra för att få igång det? Går inge vidare att installera adblock då jag bara får upp att jag måste aktivera tillägg emoticon-yuck.gif

 

Bifogad bild visar hur det ser ut hos mig.

 

OS X 10.6.3

 

-edit-

 

bifogade filen whistling.gif

 

 

Inställningar/Avancerat/klicka i rutan längst ner "Visa utvecklarmenyn i menyraden" (stäng ner inställningar). Välj "Utvecklare" i menyraden, välj "Aktivera tillägg", klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte hunnit uppdatera ännu, men ni vet väl att ni alltid kan backa tillbaka i Safaris Användaragent under Utvecklare i menyraden post-113-1276200524,47_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt. Det kan jag.

 

Du läser ju inte vad jag skriver.... Apple har blivit darriga på nya uppdateringar. VEm vill stoppa in huvudet i ett getingbo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...