Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda iPhone konstant?


KonradA

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone 3G och undrar ifall jag kan ladda den hela tiden när jag har den i min docka eller om jag bör låta batteritiden nästan ta slut innan jag sedan laddar upp den. Kan man avbryta en laddning utan att batteriet tar stryk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda den hur ofta du vill, batteriet kommer inte ta stryk, men Apple vill att du kalibrerar batteriet varje månad, dvs dra ut det helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min nu sedan 2007, en 2G 8Gig jag laddar den varje dag fast det inte behövs men dels för att testa hur länge den orkar. Jag andväner den hela dagen i mitt nätverk samt att ringa på funkar super bar fortfarande trotts jag laddat varje natt. Jag får säga att jag har aldrig haft en bättre lur. Kommer aldrig bytta märke Apple har jag levt med sedan tidigt 90-tal allt bara funkar. iPhone + iTunes oslagbart de bästa jag gjort när jag först valde Apple fast många polare hade Pc många av dessa är idag Mac ägare ......... ler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda den hur ofta du vill, batteriet kommer inte ta stryk, men Apple vill att du kalibrerar batteriet varje månad, dvs dra ut det helt.

 

Hur menar du kalibrera? Hur gör jag det och vad skulle det vara bra för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du kalibrera? Hur gör jag det och vad skulle det vara bra för?

Att låta batteriet dra ur sig helt innan man laddar upp det. Den tekniska förklaringen till varför får någon annan ge sig på, jag nöjer mig med att det behövs då och då för att 'motionera' batteriet så att det behåller sin fulla kapacitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag hörde nått om nån typ av kristaller i batteriet som måste försvinna genom att en gång i månaden ladda ur det helt och hållet för att sen ladda upp det till 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom vill att man låter den gå igenom en cykel på månad. Det innebär inte att den behöver bli helt urdragen. Om du t.ex drar ur 50% och sen laddar helt och sen drar ur 50% igen så har den gått igenom en cykel. Lithium-ion batterier mår inte bra av att inte jobba. Därför ska man gå igenom ett par cykler då och då.

 

Rätta mig gärna om jag har fel. Men jag är rätt säker på att så är fallet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att låta batteriet dra ur sig helt innan man laddar upp det. Den tekniska förklaringen till varför får någon annan ge sig på, jag nöjer mig med att det behövs då och då för att 'motionera' batteriet så att det behåller sin fulla kapacitet.

Och dessutom får du en rättvisande batterimätare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...