Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rispbenägen aluminiumkropp hindrar från Mac-köp


Mazda

Rekommendera Poster

Jag funderar starkt på att gå över till Mac. Det enda som håller mig tillbaka är det att jag allt oftare ser Macbook Pros med rispor och skavanker. Så jag vore tacksam om ni som redan äger Macbook Pros delar av era erfarenheter om huruvida aluminiumkroppen på en Macbook Pro är extra rispbenägen. Tack på förhand!

/"Mazda"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Tycker inte alls de är särskilt rispbenägna utan det handlar mer om ägarens handhavande. Håller man den ren minskar man också reprisken från små gruskorn och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ämnar du göra med din bärbara dator?

 

Jag har min primärt hemma, sen förflyttas den någon gång per halvår mellan olika platser, vid till exempel semester. Min är helt skråmfri - antagligen då jag alltid anväander ett second skin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gör ju inte repor datorn sämre, så om den repas lätt borde ju inte vara någonting man tänker på vid köp. Kan jag tycka.

 

Vill du slippa repor så är du antingen väldigt försiktig eller skaffar dig ett "skal" till den! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla era svar hittills. Jo, jag tänker använda den både hemma och på jobbet. Värt att tillägga är att jag är lite av en pedant så min Macbook kommer att vara i goda händer. Det kanske bara är så att rispor syns mer på en aluminiumkropp än t ex på svart matt plast. Hursomhelst så tänker jag skaffa jag en Macbook Pro när min befintliga skall pensioneras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Gött att höra! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner ett flertal med sagda dator, och de är nästan i nyskick. Vi är alla ganska förälskade i våra datorer, och noga med att inte skada dem, men det är faktiskt bruksdatorer och används frekvent på olika ställen. Om du är noga med den så ska du se att den nog förblir fin och repfri ett bra tag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar starkt på att gå över till Mac. Det enda som håller mig tillbaka är det att jag allt oftare ser Macbook Pros med rispor och skavanker. Så jag vore tacksam om ni som redan äger Macbook Pros delar av era erfarenheter om huruvida aluminiumkroppen på en Macbook Pro är extra rispbenägen. Tack på förhand!

/"Mazda"

 

konstig fråga... hur håller dina bärbara pc i jämförelse? ingen aning är i alla fall mitt svar. det kan

ju inte vara en dealbreaker. I så fall skall du nog fortsätta med laptop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macbook i Al repas inte alls lättare än en laptop i plast. De som du sett har kanske blivit överkörda eller något liknande. Vilken PC skulle klara en sån behandling? :D

Skämt åsido. Jag släpar med mig min macbook överallt när jag reser och den är i absolut nyskick!

Du behöver inte vara orolig alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar endast om hur man behandlar den. Min är i toppskick och snart ett halvår gammal. Har med mig den stort sett överallt. Givetvis i en sleeve och inte rakt ner i en väska med massa prylar som kan skada den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är också repfri, och jag är inte direkt någon pedant. Dock så ser den repig ut om man tar en bild på den (med blixt). Men det är inget man uppfattar med blotta ögat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...