Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ställa in port till mejlprogrammet


grinder

Rekommendera Poster

hejsan,

 

finns det någon möjlighet att ställa in port 587 till ett program som inte har de inställningarna inbyggt, alltså, som inte har någon möjlighet att bestämma vilket port som skall användas. typ via något annat program... en portcontroller eller liknande?!?

 

 

annars, ngt bra tips på ett litet och kompakt mejlprogram som låter mig använda hur många profiler somo helst och som är lättstartat och snabbt och mkt litet...

 

 

tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Kanske den här frågan samtidigt förklarar varför jag inte kan ha flera e-postkonton i Mail när det är upptaget av min Mobile Me-adress? Jag har tagit upp det problemet i en annan tråd utan att få någon lösning, så jag kan tyvärr inte lösa ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga program som ställer in eller redigerar portåtkomsten för olika program?

 

tips på mejlprogram i vilka en kan ha flera olika konton då? för så vitt jag vet har applemail som sagt bara plats för ett konto... hur 80 är inte det???

 

 

tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga program som ställer in eller redigerar portåtkomsten för olika program?

 

tips på mejlprogram i vilka en kan ha flera olika konton då? för så vitt jag vet har applemail som sagt bara plats för ett konto... hur 80 är inte det???

 

 

tacksam.

 

Nej nej, det där stämmer som tur är inte!

 

Jag har flera olika konton som alla använder olika portar för in och utgående post!

Det är krångligt att lista ut hur man ställer in porten för utgående post. Porten för ingående ställer du in när du skapar det nya kontot.

 

Öppna mailappen och navigera till "arkiv" och tryck sedan på nytt konto, då får du ställa in porten för inkommande post, servrar etc.

post-37897-1266280199_thumb.jpg

När det nya kontot är inställt och du vill ändra porten för utgående post så trycker du på "nytt brev". Detta är det enda sättet jag vet hur man gör det. Det finns antagligen enklare sätt.

När du fått upp fönstret för att komponera ditt brev så finns det två rullmenyer under adressfältet. Tryck ner den högra och du kommer att få denna meny.

post-37897-1266280329_thumb.jpg

Tryck på "redigera serverlista".

Nu får du upp ett nytt fönster där du ställer in portarna för utgående post. Du kan ställa in flera konton samtidigt i detta fönster.

post-37897-1266280393_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan,

 

finns det någon möjlighet att ställa in port 587 till ett program som inte har de inställningarna inbyggt, alltså, som inte har någon möjlighet att bestämma vilket port som skall användas. typ via något annat program... en portcontroller eller liknande?!?

 

 

annars, ngt bra tips på ett litet och kompakt mejlprogram som låter mig använda hur många profiler somo helst och som är lättstartat och snabbt och mkt litet...

 

 

tackar.

 

Apple Mail klarar av detta.

Lättstartat är det, bara att klicka på ikonen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tre e-postkonton i Apple Mail så jag förstår inte alls påståendet om att det inte skulle gå!

De konton jag har är MobileMe, med flera alias-e-post adresser, en på Yahoo.se och så har jag ett konto på annan egen domän. Alla dessa konton använder olika serverinställningar med olika portinställningar.

 

Detta fungerar lysande bra.

 

När du är i rutan Arkiv / Inställningar / Konton, så finns det ett '+'-tecken under listan till vänster. Där lägger du till konton.

'+'-tecknet används löpande i Mac-program för att lägga till saker, du har det i iTunes och i flera andra program också, så det är Mac-standard. Plus = lägga till, plussa på, addera en funktionalitet eller möjlighet eller val = lägga till, utöka.

 

Du får upp inställningarna för varje konto när du trycker '+', en guide startar och ställer dig frågor. Både inkommande och utgående post ställer du in. Viktigt är att ställa in typ av konto. Om det inte är ett Mobile Me-konto så är det POP eller IMAP som gäller.

 

Under "Server utgående post" så kan du ha flera olika servrar för utgående post. Du väljer "Redigera serverlista" för att redigera de servrar som ligger inne. Detta innebär att du kan ha samma server för utgående post - SMTP-server - för alla dina konton, eller separat / individuella för varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
el_bocadillo

Jag har tre e-postkonton i Apple Mail så jag förstår inte alls påståendet om att det inte skulle gå!

De konton jag har är MobileMe, med flera alias-e-post adresser, en på Yahoo.se och så har jag ett konto på annan egen domän. Alla dessa konton använder olika serverinställningar med olika portinställningar.

 

Detta fungerar lysande bra.

 

När du är i rutan Arkiv / Inställningar / Konton, så finns det ett '+'-tecken under listan till vänster. Där lägger du till konton.

'+'-tecknet används löpande i Mac-program för att lägga till saker, du har det i iTunes och i flera andra program också, så det är Mac-standard. Plus = lägga till, plussa på, addera en funktionalitet eller möjlighet eller val = lägga till, utöka.

 

Du får upp inställningarna för varje konto när du trycker '+', en guide startar och ställer dig frågor. Både inkommande och utgående post ställer du in. Viktigt är att ställa in typ av konto. Om det inte är ett Mobile Me-konto så är det POP eller IMAP som gäller.

 

Under "Server utgående post" så kan du ha flera olika servrar för utgående post. Du väljer "Redigera serverlista" för att redigera de servrar som ligger inne. Detta innebär att du kan ha samma server för utgående post - SMTP-server - för alla dina konton, eller separat / individuella för varje.

 

 

 

 

Okej, då kanske du är rätt person på att svara på detta skitproblem som har tagit hela dagen för mig. Jag försöker att synka min Yahoo med programmet Mail i min MacBook Pro 13". Som modem har jag min iPhone, och det funkar fint, även om det går lite väl långsamt.

 

Att ta emot e-post är inga problem, Yahoo-mailen droppar in och fyller upp hela min hårddisk (många år gammalt Yahoo-konto). Men jag kan inte skicka någon e-post, inte heller svara eller vidarebefordra.

 

Flera personer som verkar kunna sin sak bekräftar att jag har rätt inställningar, och jag har bara ETT konto i Mail (=det Yahoo jag försöker få igång).

 

Såväl port 25, 465 och 587 har jag testat, och vid något fall får jag ange mitt lösenord (som den inte accepterar), annars händer ingenting, men längst ner på Mail-inställningar-konton står det:

 

Server, utgående e-post (SMTP): Min Yahoo utgående (nedkopplad)

 

Och jag har förstås skrivit in "Min Yahoo utgående" som namn på uppkopplingen.

 

Oavsett om jag använder port 25, 465 eller 587 så får jag "(nedkopplad)" i slutet av meddelandet.

 

Kan någon tala om vad felet är och hur jag avhjälper det?

 

Jag har också en 3-dongel med ett 3-abonnemang som jag använder ibland. Vissa har antytt att den kan strula till det. Vad göra?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...