Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nyformaterad dator - nytt Itunes, hur komma igång och synka Iphone uta


olaulla

Rekommendera Poster

Hallå där.

Har googlat som en galning men hittar inte riktigt rätt svar på mina frågor så vänder mig hit! :)

 

Har efter problem med min dator akutformaterat C:\ och installerat nytt OS (windows7). (inget jävla snack om PC vs Mac nu etc, bespara mig det. diskfel etc gjorde detta tvunget)

 

Problemet är att jag måste synka min Iphone med datorn (itunes) men vill INTE att allt återställs/synkar så att ALLT på telefonen (kontakter, inställningar, program, musik.. you name it) försvinner.

 

Har varit noga med att köra backup på iphonen, vilket är bortkastat nu då jag inte har några backupfiler sparat iomed formateringen.

 

Är det möjligt att ta en backup/säkerhetskopia på telefonen och att jag sen på något sätt kan synka Iphonen med ett nytt Itunes som vanligt utan att riskera allt innehåll försvinner ? Musiken är INTE så farligt om den försvinner men Allt annat vill jag ha kvar som det är nu.

 

Hur ska jag göra? Hjälp uppskattas som fan!

 

Tack på förhand! :D

Edit: hittade en backup jag hade gjort på en annan partion av Itunes Library filerna, men antar dessa bara är till för musiken.

Edit 2: Fan rubriken blev något fel på. med överseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på din iphone i Itunes och välj skapa en ny backup. Sen kan du prova synka. Du kommer garanterat bli av med musik, film, program på din telefon, De får du synka över igen senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på din iphone i Itunes och välj skapa en ny backup. Sen kan du prova synka. Du kommer garanterat bli av med musik, film, program på din telefon, De får du synka över igen senare.

 

Så jag kan koppla in telefonen till Itunes utan att ALLT skrivs över automatiskt?

Blev varnad av en vän att jag inte skulle starta telefonen i ett nytt Itunes.

 

läste även på ett forum: "First of all. Remember that when you first sync with the new computer, the iPhone will be completely erased. So make sure you have everything important transferred over before you do."

 

Inga problem om jag blir av med musik och film och program bara inställningar, anteckningar kontakter ETC försvinner. (!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta iTunes. Koppla in din underbara lur. Högerklicka på den, kör backup på den. Se till att backupen blev ordentligt genomförd utan att den avbröts. Synka iPhone, "allt försvinner", kör backupen och den ska vara som innan förutom musik och filmer.. Tror jag?

 

Det var vad jag fick för svar när jag gjorde en liknande tråd för några dagar sedan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synka och göra en backup är INTE samma sak. Gör som jag skrev ovan.

Jag är 99% säker att det enda som kommer försvinna när du synnkar med ett nytt itunes är filmer, musik och program.

Men för säkerhetsskull gör en backup först. Sen kan du synka å se vad som händer.

 

Ett hett tips till nästa gång. Gör backup på ditt itunes bibliotek regelbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...